بهراد ایکس

نوشته‌های یک انسان کنجکاو

نوشته‌های یک انسان کنجکاو

بهراد ایکس

بهراد هستم. اینجا جاییه که دل‌نوشته‌ها و چیزهای شخصیم رو می‌نویسم. نوشته‌های جدی‌ترم رو توی پادکستم با عنوان «رادیو می‌» می‌تونید گوش بدید.

اطلاعات بیشتر در بخشِ "کمی دربارهٔ من".

درضمن خوشحال می‌شم که از این جعبه‌ٔ پایینی هم استفاده کنید.

آخرین نظرات

کنکور نامه ، قلمچی ، دایه مهربان تر از مادر ؟

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴ ق.ظ

با سلام! قراره توی این پست در مورد قلمچی خیلی رک و بی پرده یک سری توضیحات رو به شما بگم که حاصل افکار و تجربیات منه که توی دوسالی که توی قلمچی بودم ، دیدم. توی این پست نه اغراق میبینید و نه تبلیغ ؛ صرفن واقعیات رو بیان میکنم. هم نکته های مثبت رو میگم و هم نکته های منفی. امیدوارم پیش از هرگونه قضاوت و ... ، اول مطلب رو کامل بخونید! برای این کار هم دو تا کار ساده انجام میدید : 1- هر چیزی که در مورد قلمچی  و تبلیغاتش شنیدید رو میدارید توی یک گوشه از ذهنتون 2- بعد از خوندن این مطلب ، اونا رو با هم مقایسشون میکنید. قبول؟ پس شروع کنیم !

برنامه ای به ظاهر خوب ، ولی غیر منطقی

شما وقتی عضو کانون میشید ، از همون اول کار یک برنامه راهبردی دریافت میکنید که توی اون لیست آزمون ها و بودجه بندی های اونها نوشته شده ، که خودش خیلی خوبه! ولی ایرادی که هست اینه که این برنامه تا حدودی فریبنده هستش. (شما میتونید این برنامه رو از این لینک دریافت کنید - من برنامه چهارم ریاضی رو بررسی میکنم.)  برنامه ی دو آزمون اول سال تحصیلی شما به این شکله (من برای رشته ی ریاضی بررسی میکنم ، ولی فرقی نمیکنه ، چون همشون اینطورین!) :


برای مشاهده تصویر کامل ، روی اون کلیک کنید!
خب ... خیلی خوبه! با یک شیب ملایم داره میره جلو. (به تعداد صفحات کاری نداشته باشید ، ) اگه کتاب های تستی رو نگاه کنید ، میبینید که کار چندان سختی رو توی دو آزمون اول ندارید. همه چیز خیلی خوبه و تنها چیزی که شما رو اذیت میکنه ،  سخت بودن سوالاته! چون توی اوایل سال هستیم و از این بخش های کتاب ، توی کنکور سوال کم طرح میشه، سوالات رو خیلی سخت مطرح میکنن.(البته این یک علت دیگه هم داره که توی ادامه پست به شما میگم.) اما بیاید دو آزمون قبل از پایان امتحانات ترم اول رو هم یک بررسی کلی داشته باشیم. به تصویر زیر نگاه کنید :

برای مشاهده تصویر کامل ، روی اون کلیک کنید!
به یک چیز دقت کردید؟ توی دو آزمون اول ، شما توی فیزیک سه و فیزیک یک رو یک درس خیلی راحت (البته از نظر من و تستاش!) کار میکنید. ولی توی دو آزمون آخر (تا قبل از پایان امتحانات ترم اول) باید سه درس خیلی سخت و زمانبر رو کار کنید. توی شیمی سه توی دو آزمون اول ، توی استوکیومتری هستید که خیلی راحته و حتی توی آزمون اول مسئله ی چندانی هم ندارید! ولی توی دو آزمون آخر باید کل ترمودینامیک (که یه درس متوسط به پایینه) و کل درس محلول ها (که یه درس خیلی سخت به حساب میاد) رو کامل بررسی کنید. فیزیک 2 و شیمی 2 هم همچین وضعیتی رو دارند. حالا بیاید دو آزمون مونده به عید رو با هم بررسی کنیم :


برای مشاهده تصویر کامل ، روی اون کلیک کنید!
به درس دفیرانسیل یک نگاه بکنید ، توی دو آزمون اول شما توی فصل 0 و مقدمات ساده فصل 1 (دنباله ها) تست میزنید ولی توی این دو آزمون ، باید کل مشتق (شامل مشتق ضمنی ، مشتق تابع وارون ، مشتق نمایی و...)  و کاربرد آن (که شامل جهت صعودی و نزولی ، تقعر ، اکسترمم نسبی و مطلق (که جر میده!) و رسم نمودار) رو یاد بگیرید که حدودا میشه 1500 تا تست! توی هندسه تحلیلی از شما انتظار میره که توی دو آزمون آخر ، کل ماتریس و دترمینان (که الحق و والانصاف خیلی سخته) رو یاد بگیرید ، در صورتی که توی دو آزمون اول توی فصل اول هستید که خیلی خیلی راحته و توی کنکور هم تستای راحتی از اون مبحث طرح میشه. سایر درس ها هم همین وضعیت رو دارند ...
یک سوال ، یکم غیرمنطقی نیست؟ چرا باید توی یک بازه زمانی دو هفته ای ، اینهمه درس رو کار کنید؟ مگه ممکنه؟ اصلن اگر هم ممکن باشه ، چقدر یادگیری به صورت عمیق صورت میگیره؟ مطمئنن نمیشه کل مشتق رو توی یک ماه یادگرفت. البته اگه فقط دیفرانسیل بخونید میشه ولی کلی درس دیگه هم هست که باید بررسی کنید...
به چه نتیجه ای می رسیم؟ به این که اونایی که با برنامه ی قلمچی جلو میرن ، توی یک بازه زمانی توی یک فشار خیلی شدید قرار میگیرن که به هیچ وجه منطقی نیست ... . این برنامه ظاهرن داره با کتاب درسی جلو میره ، ولی وقتی خود کنکور با کتاب درسی جلو نمیره ، چرا بودجه بندی آزمون هایی که مارو برای کنکور آماده میکنه بر اساس کتاب درسیه؟!؟

سوالات غیر استاندارد

قبول دارم که چیزی به نام «استاندارد کنکور» اصلن وجود خارجی نداره و هر چیزی که توی کنکور بیاد ، میشه استاندارد کنکور. ولی خود کنکور هم یک محدودیت هایی رو داره که اونها رو رعایت میکنه. سوالات قلمچی خیلی سخت تر از خود کنکورن و بیشتر به درد بررسی توی خونه میخورن تا آزمون دادن. (کسایی که توی قلمچی آزمون دادن میفهمن من چی میگم) ، مخصوصن توی این چند سال اخیر ، سوالات شیمی قلمچی خیلی بی رحمانه شده ، به طوری که در حد سوالات دکترا هستش تا کنکور! اما یک نکته ای هست که به مرور زمان متوجهش میشید.
حتی اگر به پاسخنامه سوالات نگاه کنید ، میبینید که سوالات سخت ، نه توضیح چندانی دارن و نه به کتاب درسی ربط دارن ، بلکه فقط محاسباتشون نوشته شده. اما توی پاسخنامه هر سوال ، اسم طراح سوال هم نوشته شده که قضیه رو مشکوک میکنه. متاسفانه ، برخی طراح ها برای این که اسم خودشون «دربیاد» (یعنی مشهور بشه) ، سوالات رو سخت طرح میکنن. کافیه که اسم طراح های سوالات قلمچی رو توی نت سرچ کنید. میبینید که اغلبشون نویسنده کتاب های انتشاراتی های مختلف از جمله قلمچی هستن. وقتی اسمشون رو سرچ میکنید کتاباشونو میبینید و این حس به شما تلقین میشه که برای این که درصدتون بره بالا باید حتمن کتابای این یارو رو بگیرید. همین! (برای اطلاعات بیشتر هم حتمن نامه ی رضا امیر به قلمچی رو بخونید!)

کتاب آبی و زرد قلمچی ... !

توی کانون که وارد میشید ، میبینید که تیپ سوالاتی که توی آزمون ها میبینید با تیپ سوالات کنکوری که توی خونه حل میکردید تفاوت زیادی داره. به شدت مفهومی و سختن و با راه حل های مخصوصی حل میشن. پشتیبان های قلمچی (که به اونها هم اشاره خواهیم کرد) معمولن توصیه میکنن که برید و کتاب های آبی قلمچی رو بخرید تا درصدتون افزایش پیدا کنه. یک سوال ، مگه کنکور رو از کتاب آبی قلمچی طرح میکنن؟
یکی از سیاست های قلمچی اینه که طوری آزمون میده که شما عملن مجبور میشید کتاب هاشو بخرید (که خدا رو شکر من نخریدم.). نمیخوام بگم که کتابهای قلمچی اصلن به درد نمیخورن، ولی وقتی شما میتونید با همون هزینه، کتاب های بهتر رو بخرید چرا این کار رو نکنید.
از طرفی سوالات سلیقه ای چه فایده ای برای شما داره وقتی توی کنکور همیشه از یک تیپ خاص سوال میاد؟ شاید بگید که آشنایی با سوالات جدید میتونه به ما کمک کنه عمیقتر یاد بگیریم ولی این حرف موقعی درسته که سختی سوال منطقی باشه که توی خیلی از سوالات کانون این اتفاق نمی افته. من هم قبول دارم که میشه این سوالات رو توی خونه بررسی کرد و ازشون نکته برداری کرد ولی چرا ذهنمون رو پر از نکته هایی کنیم که نه توی کنکور و چه توی بعد کنکور به درد ما نمیخورن! (تعجب نکنید، منی که رشتم ریاضی فیزیک بود و رشته مهندسی مکانیک رو انتخاب کردم، وقتی وارد دانشگاه شدم فهمیدم که بعضی از اساسی ترید چیز هایی که توی دبیرستان یاد گرفتیم اشتباه بوده و به لحاظ مفهومی اشکال داشتن. مخصوصن توی درس فیزیک. حالا ایشالا خودتون میاید میبینید :))
یکی از معظلاتی که متاسفانه کنکوری های جوگیر بهش مبتلا میشن "مرضِ نکته" هستش. فکر میکنن که هرچقدر نکته زیاد بادبگیرن به نفعشونه. این حرف اتفاقن خیلی هم خوبه ولی متاسفانه (و به لطف زالو هایی مانند قلمچی و...) نکات غیر کتابی هم قاطی نکته های کنکوری میشه و 90% مغزتون رو پر از نکته های به درد نخور میکنید.

رتبه های برتر کنکور به قلمچی میروند؟!

این جمله همیشه جزو شعار های تبلیغاتی قلمچی بوده. رتبه های برتر کنکور به قلمچی میروند ...
به نظر شما این حرف چقدر میتونه درست باشه؟ آیا همه رتبه های برتر کنکور به قلمچی میروند و از کتاب های کانون استفاده میکنند؟! زهی خیال باطل!
مثالش همین رتبه 1 کنکور 95 (رشته ریاضی)! ولی بحث سر این نیست...
چرا هیچوقت راجب اون افرادی که به قلمچی میرن و رتبه برتر نمیشن صحبت نمیشه؟ هر سال هزاران نفر توی قلمچی آزمون میدن و رتبه برتر نمیشن! خیلی سادست چون صرفن با اسم قلمچی که نمیشه رتبه برتر شد. باید کلی تلاش کرد. شما اگه تلاشت زیاد باشه و پشتکار داشته باشی بدون قلمچی هم میتونی رتبه برتر بشی. حالا فرض کنیم یکی توی قلمچی آزمون نمیده و توی "آزمون گستران پشمک اندیش غرب" آزمون میده؛ آیا این دال بر اینه که اون نمیتونه رتبه برتر کنکور بشه؟ این حرف اساسن مزخرفه. رتبه بودن و قلمچی رفتن هیچ ربطی به هم ندارن. اگر هم میبینید همه این افراد توی قلمچی آزمون میدن صرفن به خاطر اینه که تبدیل به یک رسم شده، عادت کردیم به این ماجرا.
حالا یه چیز دیگه میگم بین خودمون بمونه، وقتی که نتایج کنکور رو اعلام میکنن معمولن صدا و سیما (و صد البته آقای حسینی بای) با رتبه های تک رقمی کنکور مصاحبه میکنن. اگه دقت کرده باشید همشون میگن کلاس خاصی نمیرفتیم و از این حرفها. ولی یک ماه بعد توی مجله آزمون (که بعد هر آزمون قلمچی بهتون مفت میدن) عکسشونو چاپ میکنن و تیترش مینویسن "ربته فلان کنکور : از کتابهای زرد قلمچی استفاده میکردم!" فقط هم توی قلمچی نیست، گاج و آفبا و... هم از این کارا زیاد کردن.
حتی کنکور آسان است هم از این کارا میکنه! نکته ای که هست و شما نمیدونید اینه که این افراد از این شرکت ها حقوق دریافت میکنن. مثلن این که در ازای دریافت این مبلغ باهاشون یک مصاحبه ای بشه و اونها هم از این شرکتها تعریف کنند. همین! واسه همینه که اگه برید توی صفحه اول سایت کنکور آسان است میبینید که رتبه های برتر کنکور رو زده و همشون هم ازعان داشتن که از دی وی دی های اونها استفاده میکردن! در صورتی که همه ما ها میدونیم که اگه یکی از کنکور آسان است استفاده کنه حتما رتبه برتر کنکور نیست! :))
لپ کلام این که گول این شعار های تبلیغاتی رو نخورید. همه این رتبه های ظاهرن برتر پول میگیرن از این شرکتها.

توهمی به نام پشتیبان!
از وقتی که توی قلمچی آزمون میدید، فردی که لقبش پشتیبان هست آزمون های شما رو برگزار میکنه و نتایج شما رو پیگیری میکنه. جلسه پنج نفره تشکیل میده و کارنامه های شما رو تحلیل میکنه. اینها حداقل اون چیزهایی هستن که خود قلمچی ادعاشو میکنه. اما آیا واقعن یک همچین اتفاقی می افته؟
پشتیبان قلمچی شما در 90 درصد مواقع یا یک دانشجوئه که برای گذران زندگیش مجبوره توی قلمچی کار کنه یا یک مشاور آموزش پرورشیه که برای این که بتونه درآمد بیشتری کسب کنه شده پشتیبان. کاری هم که پشتیبان انجام میده توی این چند مورد خلاصه میشه :
  • برگزار کردن آزمون ها، بدون نظارت به تقلب و... . اکثر آزمونها توی شرایط خیلی بدی برگزار میشن. کلاس های کوچیک و نفرات زیاد، به طوری که هی چی که حل میکنی رو بغل دستیت میبینه. خود پشتیبان ها هم بعد پخش سوالات (که همیشه و بدون استثتا تاخیر داشته) غیب میشه و میره با گوشیش بازی میکنه. هیچ نظارتی بر روی آزمون ها نیست و اگه ببینید یکی گوشی یا ماشین حساب در آورده تعجبی نمیکنید. آزمون به همین ترتیب ادامه پیدا میکنه و در نهایت پاسخبرگ رو از شما میگیره و بسته بعد آزمون رو تحویلتون میده.
  • زنگ زدن هفته ای یکبار. این کار صرفن به این خاطر انجام میگیره که جزو تعهدات شغلیشه و شما توی فرم نظرسنجی "پشتیبان در هفته گذشته با من تماس گرفته" رو تیک بزنید. معمولن هم پنجشنبه ها یا چهارشنبه ها زنگ میزنه و بهتون میگه که جمعه آزمون دارید. غیر این من چیز خاصی ندیدم. اگه درصداتون پایین باشه به جای شما با مامان باباهاتون حرف میزنه و قانعشون میکنه که بچشون (یعنی شما) باید فلان کتاب رو بخره و توی فلان همایش و کلاس و ... شرکت کنه. هزینش هم n هزار تومنه ولی صرفا به خاطر گل روی شما ازتون n-x تومن پول میگیریم. به این ترتیب شما دوستان گرامی (با عرض معذرت) خر میشید و اون طرف اونا سود میکنن.
  • جلسه پنج نفره. توی یکی از مراکز یا مدارس برگزار میشه و توش شما باید بابت تک تک درصداتون جواب پس بدید. این که بگید سوالاش سخت و غیرمنطقی بود بهانست، معمولن توی جواب میگن سوالات استانداردن و شما ضعیفید!!!! باید بیشتر با کتابهای آبی و زرد و... کار کنید تا قوی بشید. تعجب نکنید، این جزوی از فرایند خر کردن شماست!
این خلاصه کارهاییه که پشتیبان انجام میده. این تجربیاتیه که من و دوستان دانشگاهیم از قلمچی داشتیم و هیچ اغراقی توش نبود. عین واقعیت ...

فروش سوالات پیش از آزمون

 این تلخ ترین بحث توی این پسته. حرفهایی که توی این بخش زده میشه کاملن واقعیت داره و اشک من و خیلیای دیگه رو در آورده، اعتماد به نفسمونو آورده پایین و باعث شده که پدر مادرامون ما رو بد قضاوت کنن!
متاسفانه سوالات قلمچی قبل شروع آزمون توسط بعضی از پشتیبان هاش از لو میرن. اوایل که پاسخنامه پخش میشد خیلی راحت میتونستن جواب تست ها رو بنویسن ولی بعد ها که سر همین قضیه پاسخنامه ها رو اینترنتیش کردن و توی آزمون بعد پخشش میکردن، این افراد شیاد تیم تشکیل میدادن و سوالات رو حل میکردن و پاسخبرگش رو مینوشتن. کسی هم که این سوالات رو میخرید جوابها رو توی گوشیش داشت و زود پاسخبرگش رو پر میکرد. این افراد اوایل کم بودن و توی اینستاگرام تک و توک پیدا میشدن ولی بعد ها خیلی زود زیاد شدن. توی تلگرام هم تا دلتون بخواد پیدا میشن.
وقتی که سوم دبیرستان بودم به یک مورد خیلی عجیب برخوردم. آخرای آزمون بود و طبیعتن باید شیمی حل میکردم. سوالات شیمیش خیلی سخت بودن و من فقط 4 تاشو تونستم حل کنم. بعد که تموم کردم وسایلمو جمع کردم و اینور اونور نگاه میکردم. به طور تصادفی صندلی بغلیمو دیدم که سوالات شیمی رو بدون حل کردن و صرفا با نگاه کردن به صورتشون حل میکرد! خیلی تعجب کردم و استرس گرفتم که بابا اینا دیگه کین! من کجام اینا کجان! چجوری میتونه انقدر راحت حل کنه اینارو؟!
بعد چند دقیقه که آزمون تموم شد و پشتیبان پاسخبرگ ها رو ازمون گرفت، نتونستم خودمو نگه دارم و بهش گفتم که "بابا دمت گرم! چجوری تونستی شیمی هاشو انقدر راحت حل کنی؟!".  خیلی عجیب خندید و گفت که "بابا من فلان جا میرم کلاس خصوصی، از انی ده تا سوال 8 تاشو دیروز برامون حل کرد!" ازش پرسیدم که "اینا که سوال کنکور نبودن، (چون سوالات کنکورو قبلن حل کرده بودم میدونستم که اونا سوال کنکور نیستن) پس از کجا براتون گیرش آورده؟!؟" گفت "نمیدونم ولیبرای خود منم مشکوکه!". اتفاقن برای من هم مشکوک بود، برای شما نیست؟!؟

الآن برم قلمچی یا نرم؟!

اگه توی قلمچی ثبت نام کردید و یا (مثل من) بورسیه هستید، آزمون دادنتون هیچ ایرادی نداره اگه این نکته های بالا رو بدونید. رتبه هاتون رو مقایسه نکنید چون کنکور و قلمچی زمین تا آسمون با هم فرق دارن. خودتونو با دوستاتون مقایسه نکنید چون کنکور با هر آزمون دیگه ای زمین تا آسمون فرق داره. آزمون بدید ولی بدونید که رتبه هاتون الکیه و حیلیا سوالاتو خریدن. از آزمون دادن برای تطبیق دادن خودتون با شرایط کنکور استفاده کنید و نقاط ضعف خودتون رو شناسایی کنید. زیاد سخت نگیرید تا آخرش مثل من پشیمون نشید! مطمئن باشید ارزش آزمون های قلمچی اونقدری نیست که به خاطرش قرص اعصاب بخورید، آرامش خودتون رو حفظ کنید و بدونید که بعد کنکور از داشتن این استرس و دغدغه های الکی پشیمون میشید.

کلام آخر

دیگه خستتون نمیکنم. اگه نوشتن این پست یکم طولانی شد به خاطر اینه که درگیر جابجایی و دانشگاه و خوابگاه بودم. خلاصه ببخشید دیگه! نظراتتون رو با کمال میل میشنوم. به شرافتم قسم میخورم تمام چیزهایی که توی این مطلب نوشتم از دانسته های خودم بوده و هیچ جاش درصدی غلو یا گنده گویی نکردم. اینها هم تجربیات منن هم تجربیات دوستانی که توی دبیرستان باهاشون آشنا شدم. فعلا!


  • ۹۵/۰۶/۱۶

قلمچی

نظرات (۱۳۳)

حرف اول و اخر را خود ادم میزنه قلمچی و ازمون های دیگه همگی وسیله هستند
پاسخ:
علاوه بر این که حرف شما درسته، به نظر من حتی وسیله هم نیست ...
منه اوسکول که فردا آزمون دارم و یه سال بعد کنکور الان فقط دارم تو وبا دنبال ی راهی میگردم که حداقل شب بتونم بدون استرس بخابم . لعنت به هر سیاستی که توی موفقیته ...
پاسخ:
7 فروردین آخرین باری بود که توی قلمچی آزمون دادم. بعد اون دیگه هیچوقت نرفتم قلمچی.
در مورد استرستون هم فک کنم مطلبی که با عنوان "کنکورنامه، جنگ بر سر استرس" نوشتم کمکتون کنه.
اگه یه دفعه دیگه برگردم سال آخرو میرم سنجش و قلم چی شاید جمع بندیاش رو فقط :|
پودر میکنه آدمو
پاسخ:
نفوس بد نزنید ایشالا که برنمیگردید. (البته توی مفهوم مثبش!)
لعنت به قلم چی و کنکور
چرا کشور های اروپایی و امریکا کنکور ندارن؟؟؟؟؟
پاسخ:
اونجا هم سختی‌های خودشو داره. ببینید دانشگاه‌های خارج از کشور عمومن رایگان نیست، بلکه باید یک هزینه‌ای رو هر ترم برای دانشگاه بدید مگر اینکه فاند بگیرید.
لعن الله علی کاظم قلمچی !!
لعنت به کنکور و همه کسایی که مانع حذفش میشن .
لعنت به سهمیه ها.
چرا تو دنیا فقط چندتا کشور عقب مانده این بدبختی رو سره دانش آموزاشون می یارن؟؟؟
چرا ایران کنکور داره ؟؟؟
چرا کشور های اروپایی و آمریکا و... کنکور ندارن؟؟؟
من عاشق رشته پزشکی ام نه به خاطر پولش اصلا پولش به کارم نیاد .
دو سال جهشی خونده بودم (IQ 135) همه من رو به عنوان نابغه می شناختن اما چون به طور مادرزاد بیماری نقرص دارم و وقتی استرس دارم اسید اوریکم میره بالا و نمی تونم خیلی طولانی بنشینم (مفصلام خیلی درد میگیره) و این درسای چرت وپرت کی هیچ ربطی به پزشکی نداره رو بخونم تو کنکور قبول نشدم الان سال چهارمِ که می خواهم کنکور بدم تا پزشکی قبول شم .
کنکور اولم رو تو 16 سالگی دادم و الان 19 سالمِ
چند سالی هست که از افسردگی رنج می برم
چرا اجازه نمی دین مثل همه کشور های پیشرفته بخش خصوصی بارعایت استانداردها وارد آموزش پزشکی بشه!!!
سلام جناب مهندس امید وارم حالتون خوب باشه...ای کاش این آقایی که آخرین نظر رو گذاشتن اینی که مینویسمو میخوندن..
کنکور تجربی هیچ ربطی به هوش نداره چه بسا افرادی که دانشجو پزشکی و دندانپزشکی تهران هستن و بهره هوشی متوسطی دارن ،از رو نوشته هاتون متوجه استرس فراوونتون شدم شما علیٰ رغم بیماری که دارین حتما میدونین که استرس به طرز عجیبی عملکرد مغز رو میاره پایین و چون کنکور یه بازه زمانی طولانی هس و شما خواه یا ناخواه تحت تنش های روحی و روانی قرار میگیرین به دلیل ترشح بیش از حد کورتیزول ایمنی بدنتون به شدت کم میشه و خدایی ناکرده درد و بیماری...
به نظر من که خودم این راه رو طی کردم سعی کنین آرامش داشته باشین درسته سخته ولی شدنیه من کسـی بودم که هر عصر قلمچی گریه میکردم و از اسفند دیگه قلمچی ندادم...اصلا روزایی که قلمچی داشتم انگار دنیا رو سرم خراب میکردن ...ولی از عید انرژی عجیبی گرفتم و بهترین استفاده رو از دوران جمع بندی بردم من ١٧سال کامل عیدا شمال بودم و به قول دوستان عشق و حال ولی هیچ عیدی رو به اندازه عید سال کنکورم دوس ندارم چون لذت بردم ...مشکل بچه های تجربی اینه که به درصدای فوق العاده بالا فکر میکنن اما پزشکی فقط پزشکی تهران نیس بقیه شهرها هم با کیفیتن و میشه با یه رنج عادی و نرمال موفق شد امیدوارم که همگی به هدفی که واسش میجنگن برسن:)
دختر. من ۱۷ سالشه و امسال کنکور تجربی داره فوق العاده زرنگ و. درسخون و باهوشه اما لعنت به قلمچی که داشت اعتماد به نفس دخترمو تمام و کمال با سوالات مزخرف و جوابهای مزخرفترش ارش میگرفت دخترم فقط امسال از مهرماه تو ازمونا ثبت نام کرد اونم به اصرار. مدرسش از. یه جایی به بعد. دیگه نذاشتم امتحان بده چون دیدم این ازمونا هیچ معیاری برای سنجش دخترم نیست حتی اپسیلونی به درد اموزش دادن هم نمیخوره تک تک صحبتهای اقای بهراد صد درصد درسته عین حقیقت انشالله وقتی دخترم قبول بشه و فرصتی برای مصاحبه براش پیش بیاد تصمیم داره حتما دانش اموزان رو در. مورد قلمچی اگاه یکنه تا الکی پولشون ،وقتشون و مهمتر. از هم ایندشون رو در راه این موسسه سراسر فریب و اشتباه هدر ندن
پاسخ:
امیدوارم دختر شما هر چه زودتر با سرعت بیشتری پله‌های موفقیت رو بره بالا و یه روزی مثل من از دونسته هاش بنویسه :)
ممنون بابت انرژی مثبتی که دادید.
کاظم قلمچی مهندس معدن که اصلا صلاحیت اداره آموزشی را ندارد وبا باند بازی در عرض چند سال یکی از بزرگترین میلیاردرهای ایران میباشد ..وامثال این لعنتی اجازه نمیدهند که این کنکور فرسایشی برداشته شود..کنکوری که در هیچکجای دنیا وجود ندارد لطفا در مورد دانشگاه ..هاروارد..یو سی ال ای..کمبریج..دانشگاههای بلژیک خواهشا تحقیق کنید بسیار ساده کافی در گوگل اسم دانشگاه را وارد کنید ببینید اینطوری دانشجو میپذیرند؟
پاسخ:
البته من فکر می‌کنم موانع بیشتر و مهم‌تر از قلمچی در سر راه برداشته شدن کنکور قرار دارن. قلمچی یکیشونه ولی کلش نیست. باید توجه داشته باشیم که آمریکا یک کشور کاپیتالیستیه و اروپا عمدتن سوسیال دموکراته و... ج.ا چهل سال پیش با شعار‌های سوسیالیستی اومد سر کار ولی الآن توی فازیه که بهش می‌گن نئولیبرالیسم. یعنی تبدیل تدریجی سیستم‌ها یه سرمایه داری.
در ضمن کنکور در ژاپن هم وجود دارد.
در کل متن شما رو (با این که همدلی دارم باهاش) ولی ناشی از احساسات می‌بینم و نه از سر تحقیق.
واقعا ازشما تشکر می کنم واسه دلگرمی که به ما دادید
پاسخ:
;)
من امسال یک کنکوری ام
ولی متاسفانه وقتی به دوستان و همکلاسی هام نگاه میکنم خیلیاشون حتی اونیکه درسش خوبه هدف خودشو پزشکی تصور میکنه در حالیکه تو زمینه های دیگری ممکنه استعداد داشته باشه
جو حاکم برجامعه باعث میشه فکر کنیم هرکی دکتر یا مهندس نیست بدبخته در حالی که اینطور
خیلیا میگن من پزشکی رو به خاطر پولش انتخاب نکردم وعلاقه دارم ولی چرا کسی نمیگه من به زمین شناسی علاقه دارم و اونو انتخاب کردم
نگرشامون غلطه سعی کنیم دیدمون رو باز کنیم
ممنون
پاسخ:
:)
از ته دل می گم ،لعنت به این قلمچی که همه رو مریض کردهو زندگی همه رو پر از استرس کرده. من الان خودم قلمچی هستم من و تو می دونیم که اینا سولای کنکور نیستن ولی جز من تو کسی اینو نمیدونه .کسی که از دور نگاه میکنه فکر میکنه که این پنچ هزاری که اصلن درس نمیخونه ولی...........لعنت به قلمچی به خاطر اینکه بعضی هارو چنان شاخ کرده که دارن به خاطر یه تراز الکی از سر و کله ی ادم بالا میرن و من حتی نمی تونم از خودم دفاع کنم .ولی این روزا هم تموم میشه.....
پاسخ:
فقط من و تو نیستیم هادی جان خیلیا هستن که می‌دونن اینارو ولی پول توی ادای ندونستن رو در آوردنه. این روزا هم تموم می‌شن، امیدتو از دست نده روزای خوب پیش رو هستن و کنکور هم یه آزمون ساده‌ی چهارساعته‌ست که مثل برق و باد میاد و میره.
از یک چیز تو زندگی روزمرم بدم میاد اونم این موسست و خیلیییییییییی از خودم عصبانیم بحاطر اون یک میلیون و دویستی که امسال به خوردشون دادم و هیچ استفاده ای ازش نکردم به اسم قلمچی آلرژی دارم آلرژیییییی
پاسخ:
حالا باز خوبه ما بورسیه بودیم :))
ولی ایراد نداره این زوزا هم می‌گذره نگران نباش.
من امسال دهم هستم قلم جی ثبت نام کردم ولی انقدر گفتن امسال عملکردش افتضاحهههههه و همه سوالاشومی خرن و دیدم سوالای کنکورو می زنم ولی اشکم پای قلم چی در میاد دیوونه شدم و هر روز گریه می کردم حالا مدتی هس که نمی رم و تو خونه خودم سوال حل می کنم و زمان می گیرم
می ترسم تاثیر بدی رو کنکورم بذاره
به نظرتون اشتباه نکردم؟
پاسخ:
ببین باید توجه داشته باشی که سال دهم برای شروع کردن به کنکور خیلی زوده! من خودم سال یازدهم (زمان ما می‌گفتن سوم دبیرستان) شروع کردم و پشیمونم. سعی کن مطالب رو بفهمی و متوجه بشی اون‌ها رو. از الآن برای تست زدن خیلی زوده. اگر هم تست می‌زنی تست کنکور نزن که برای دوران جمع‌بندی نگهشون داری. الآن فهمیدن مطالب خیلی مهم‌تره تا تست زدن. برای این مورد هم یه پستی نوشتم به اسم مقدمه‌ای بر یادگیری که اگه خواستی برو اونو بخون، حس می‌کنم مطالبش به دردت می‌خوردن. قلمچی من برای یازدهم هم اضافه می‌دونمش چه برسه به دهم! ولی اگه میری آزمون بدی هدفت درصد و رتبه نباشه، این باشه که مطالبی رو که بلد نبودی یا حس می‌کنی مشکل داشتی توشون رو یاد بگیری و روی تراز و اینا تمرکز نکنی که بدجوری گند می‌زنه به روحیاتت. اگر هم خانوادت دلیل آزمون دادنه سعی کن متقاعدشون کنی.
ولی چیزی که برای من به شخصه خیلی مهمه اینه که اعتماد به نفس خودتو حفظ کنی و درگیر استرس نشی؛ از افرادی که سعی می‌کنن تو وجودت استرس بکارن تا ازت پول بکنن هم دوری کن.
موفق هستی، موفق‌تر باش.
من دهمم معدلمم خیلی عالی بود راستش به خاطرقدرت تست زنیام همه میشناختنم.واسه همین امسال تصمیم گرفته بودم قلمجی ثبت نام کنم ولی الآن خیلی پشیمونم حسابی زده توذوقم.باورکنین ازاول سال۵۰۰۰نیاوردم.ازسال بعددیگه ثبت نام نمیکنم سولای خیلی سبزمعرکه ان.سولای قلمچی استانداردنیست.برای هرسوال دوتاجواب وجودداره.ازشمام به خاطرراستگویی وشجاعتتون ممنونم:-)
پاسخ:
:)
مرگ و لعنت خدا بر کاظم قلمچی باد.
منم از امسالم ک ناامید شدم..بعد ده سال مرداد پارسال تصمیم گرفتم دوباره کنکور بدم...بالاترین ترازی تو گانون گرفتم ۵۰۰۰ بود اونم پارسال...الانم چندماهه ک از برنامه راهبردیش جداشدم..خیلی منو از خودم ناامید کرد..مرده شورشو ببرن..ب کنکور یک ماه دیگه ک اصلا امیدی ندارم..پشتیبانمم ک ب مفت نمی ارزید..خلاصه نمیدونم جواب خانوادمو چی بدم ..ضایع میشم حسابی...تصمیم دارم از تابستون گزینه دو شرکت کنم..نظرتون چیه بچه ها؟
پاسخ:
ببینید آزمون مهم نیست چندان، برنامه‌ست که مهمه. اگه با برنامه درس بخونید و به آزمون به عنوان یه جایی برای محک زدن خودتون و یادگرفتن اشتباهاتتون نگاه کنید، آزمون‌ها (حتی اگر قلم‌چی هم باشند) می‌شه از اون‌ها سود برد. و چیزی به اسم آزمون خوب و بد هم نداریم، همشون یه چیزن. قلم‌چی چون جامعه‌ی آماریش بالاست اینطوریه.
ناامیدی و استرس گرفتن بدترین چیز برای شماست الآن.
سعی کنید که با کمک یه مشاور خوب بهترین راه رو برید و منطقی‌تر تصمیم بگیرید.

مرگ بر قلمچی
پاسخ:
:|
مرگ و لعنت به قلمچی که دانش آموزان را بدبخت کرد.
شما خودتون بیایین نگاه کنین افرادی مثل منتظری و مسعودی و...! قبل از بوجود آمدن مافیای موسسات کنکور داشتن گاری میروندن الان چطوری از کول مردم بالا میرن و مردم بیچاره ای که خوشبختی خودشون یا بچه هاشون رو صرفا توی قبولی از کنکور میبینن،بالا میرن. مطمئن باشید که اگه افرادی که20 سال قبل از پزشکی قبول شدن الان خوشبختن(بهتره بگیم از لحاظ مالی در تنگنا قرار ندارن)،خوشبختی برای ما جوونا در آینده به واسطه کنکور نخواهد بود.لطفا الان به دنبال کار آفرینی باشید تا خوشبختی آیندتون تضمین شه مطمئن باشید که بازار کنکور دیگه اشباع شده روزهایی خواهیم داشت که پزشک بیشتر از مریض خواهیم داشت اما کار آفرین کم خواهیم داشت و به جای موسسات آموزشی کنکور،موسسات آموزشی کار آفرینی خواهیم داشت.دنبال علاقتون برید و از جان و دل کار کنید.مطمئن باشید در آینده پزشکان بیکار خواهیم داشت!!
مرگ بر قلمچی خائن

با سلام دخترم دوازدهم تجربیه.میانگین تراز قلمچی ۷۰۰۰.سه ساله عالی پیش رفته .ولی متاسفانه از عید به اینور به خاطر تقلب ها بچه ها ترازش افت کرده کم کم اومده پایین .ترو خدا بگید چکار کنم ؟ درمانده شدم.تقلب بچه های ضعیفی که می شناسه خیلی اذیتش می کنه و ذهن شو درگیر کرده.خدا لعنت کنه کسانی رو که تقلب می رسونن به این بچه ها .
پاسخ:
دختر شما سه ساله داره قلم‌چی می‌ده؟!
ببینید قلم‌چی و کنکور کوچکترین ارتباطی به همدیگه ندارن (از لحاظ نتیجه). و اینطوری هم نیست که مثلا اونی که رتبش توی قلم‌چی 5‌‍ه، توی کنکور هم همین رتبه رو بیاره. خیلی از رقبای شما توی کنکور اصلا قلم‌چی نمی‌رن! پس بهتره که تمرکزتون رو از رقبا خارج کنید و روی نقاط قوت و ضعف خودتون کار کنید. صدالبته که الآن دوران جمع‌بندیه و باید کم کم چمدون‌ها رو ببنیدید.
موفق باشید.
سلام دوست عزیز،مرسی بابت توضیحاتتون، تموم چیزیهایی که وقت گذاشتید و نوشتید همه بچه هایی که قلمچی شرکت کردند با پوست و گوشت خودشون احساس کردند و می دونن که درسته،الان که دیگه واسه حسرت خوردن دیره ولی کاشکی قبل ثبت نام تو آزمون ها بیشتر تخقیق می کردم،خواستم چند نکته از تجربیات خودم رو به مطالب بالای شما اضافه کنم،قلم چی فقط ویترین خودش براش مهمه،تو شهر ما اصلا جلسات ۵ نفره و مشاوره حتی به اون صورتی که بهش اشاره کردید نیست،مارو می برن کلی وقتمون رو می کیرن ۲۰ ۳۰ نفر باهم که فقط عکس بگیرن ازمون، بگن جلسات رو برگزار کردیم،فقط ظاهرسازی،مجبورمون کردن پکیج کتابهاشون رو بخریم وگرنه ثبت نام نمی شدیم، پشتیبان بجز تماسهای ۲ هفته یکبار هیچ کمکی نکرد،همش نگران پول تلفنش بود که زود قطع کنه،من چند ماهی می شه ازین تقلبها خبر دار شدم،کلی زحمت کشیدم و درس خوندم ولی هیچ وقت فیدبک مثبت از آزمونها نگرفتم چون همیشه ترازم پایین بود،احساس خنگی بهم دست داد، خوشحالم که متن شمارو خوندم این اواخر به روحیه خیلی نیاز دارم. موفق باشید
پاسخ:
سه سال از کنکوری بودن من گذشته ولی با بعضی از چیز‌هایی که نوشتی احساس هم‌ذات پنداری کردم. ممنون که با ما به اشتراک گذاشتی.
موفق که هستی، ایشالا موفق‌تر باشی!
سلام. من المپیاد فیزیک بودم. 3 سال براش تلاش کردم و کل دبیرستانو براش وقت گذاشتم و آخر مدال نقره اوردم.در هنگام ورود به سال دوازدهم با کنکور هیچ آشناییتی نداشتم و مدرسمون به زور قلم چی ثبت نام کرد همرو.هر دو هفته آزموناشو میدادیم.هر چقد تلاش کردم ترازم از اول تا آخرش به هفت هزار نرسید الان 20 روز مونده تا کنکور.الان هم قلم چی دو آزمون جمع بندی گذاشته و بخاطر کیفیت بسیار بد آزموناش و تقلب بسیار بالا شرکت کننده هاش به 10000 نفر رسیده.آزمون های سنجشو گزینه دو و مدارس برتر و ... رو همرو خوب میدم ولی به قلم چی که میرسه اصلا نمیتونم حتی متوسط آزمون بدم.ینی آزمون هاش سخته من خوب میدم ولی انقد تقلبش زیاده که سخت و آسون در کل ی تراز میده.مارو کل سال گمراه کرد و نذاشت راه درست رو تو کنکور بفهمیم و همش با تست های سخت و غیر استاندارد به ما استرس شدید وارد کرد مثلا تو درس ریاضی من قلم چی رو همیشه پایین میزدم با خودم میگفتم دیگه من ترکوندم چجوری ی سری تو کشور انقد بالا میزنن من که کلی وقت گذاشتم و خوندم بعد عید فهمیدم تقصیر من نبوده اینا رو هیچ مشاور کنکوری نمیگم چون اکثرا ی عده بی سوادن و براشون اصلا مهم نیست بچه ها چکار میکنن.
پاسخ:
ممنون که تجربیاتت رو با ما به اشتراک گذاشتی.
پس چه آزمونی شرکت کنمممم...قلمچی امسال نابودم کرد و کنار کشیدم از خوندن زندگیمو باختم ...هر مشاوری میرم میگه تو یک نفرو بیار ک بدون قلمچی ب جایی رسیده باشه دو نیلیون بهت میدم
پاسخ:
ببین به نظرم کامنت‌های بالایی رو بخونی به جواب می‌رسی. قلم‌چی می‌تونه مفید باشه به شرطی که بتونی باهاش به هم‌زیستی برسی و هدفت از آزمون دادن پیشرفت شخصی خودت باشه نه رقابت. یعنی هدفت یادگیری باشه نه رقابت.
مرگ بر قلمچی
پاسخ:
:))
س من تازه ثبت نام کردم برا بورسیه دو ازمون دادم و برای بورسیه قبولم
ولی موندم الان که اولسم ادامه بدم یا نه اخه همه دارن بد میگن حایم نیس مه قطعی برای یه موسسه بگه عالیه
س من تازه ثبت نام کردم برا بورسیه دو ازمون دادم و برای بورسیه قبولم
ولی موندم الان که اولسم ادامه بدم یا نه اخه همه دارن بد میگن حایم نیس مه قطعی برای یه موسسه بگه عالیه
پاسخ:
در کامنت‌های بالا جواب داده شده.
سلام من هم برای توضیحاتتون ممنونم،الان سال سومی هست که پشت کنکوری هستم و راستش توی دو سال اول واقعا قلمچی پوست روحمو کند!الانم مشکلم اینه که چطوری برنامه ریزی کنم و اینکه توخونه آزمون بدم یانه؟در مورد کنکور نظام جدید یا قدیم دادنم مرددم از یک طرف میگن حجم نظام جدید کمه و شانس قبولیش نسبت به درصدهای امسال احتمالا بیشتر خواهد بود از طرف دیگه من 80 درصد دروس نظام قدیمو میدونم و کار کردم وامسالم اگه قبول نشم دیگه باید برم سربازی(تا جایی که میدونم یکی دوساله اصلا وضعیت خوبی نداره، و یکی گفته دیوار انسانی میسازن!)راحت هشت نه میلیونی تا الان برای این کنکور لامصب هزینه کردم و حالا میبینم که لازم نبوده
پاسخ:
من مشاور نیستم و نمی‌تونم زیاد کمکی بهت بکنم. ولی وی کامنت‌های بالا توضیحات مختصری دادم.
واقعا دستتون درد نکنه که اینارو گفتین. همشون سوالارو قبل از آزمون دارن. توی نظرسنجی دانش آموزان که کامنت می ذارن همشون سوالای آزمون رو اونجا می ذارن.من احمقو بگو که فک میکردم بقیه خیلی خرخونن و من هنگام.
حاجی خدا خیریت بده حرفات عینا حقیقت داره . دمت گرم .
دم غروب است که از مدرسه خارج میشوم فکر می کنم که چقدر هواتاریک شده است اما نه تاریک تر از افکاری که دارند مغزم را می خورند، به لب خیابان که می رسم مریم دستم را می گیرد می داند که با این سنم هنوز نمی توانم به تنهایی از خیابان رد شوم سوار تاکسی ام می کند و میرود بوی عطر مردی که کنارم نشسته و سه تارش در بغلش است خفه ام می کند اما نه خفه تر از افکاری که با دست هایشان گلویم را می فشارند هوا سرد است خیلی سرد به این فکر می کنم که جمعه آزمون دارم،پایه مانده است و من درمانده مانده ام...
به اینکه تنها ۱۶۲ روز دیگر باقیست تا رسیدن به سردترین روز تابستان من! تنها ۱۶۲ روز و چه ترسناک..همین
مرگ بر قلمچی
همشون همینن
قلمچی‌گاج و... فقططط ب فکر پولن
من خودم‌گاج میرم، تا قبل از اینکه قسط های آزمون رو بدی همیشه بهت زنگ میزنن و قربون صدقه و... ولی بعد از اینکه پول رو دادی دیگ بای بای
باید از کرونا تشکر کنم ک‌یه بهونه ای برام جور کرد ک‌ب پدر و مادرم بگم‌آزمون نمیرم.. الان‌با برنامه خودم پیش میرم و دارم مرور میکنم و ذهنم آرومه..
شرکت نکنین این آزمونهای آبدوغ خیاری رو... فقط پول رو هدر میده، زمان رو آتیش میزنه، من هنوز دوسه تا کتاب رو کلا نخوندم..
ب امید روزی ک بساط این وضع جمع بشه.. خلاص
حرفات عین حقیقته برادر... دمت گرم!
من همین الان کتاب شیمی دهمم ک تموم شد گفتم ی ازمون بدم ببینم چی میشه لعنتی 5تاشو تونسم حل کنم خیلی بد بود اصن قلبم درد گرفت فکر کردم هیچی حالیم نیست اخه از کتابام هرچی زدم 90 درصد درست بود...
تخریب روحیه شدم یه لحظه مرسی از پستتون
  • حسین فرامرزی
  • از اول خیلی زرنگ بودم همه می گفتن چون ۳سال جهشی خوندم دیگه یه رتبه بین۱تا ۱۰۰ میارم (کلاس۳و۸و۱۱)جهشی خوندم تودوماه ۱۶ تا کتاب رفتم سال بعدی همه از آزمون حرف میزدن من سوالات کنکور رو اغلب درست جواب میدادم من ۲ درصد تو آزمونها میزدم همه دروس و اما تو کنکور عمومی رو ۵۰ همه اختصاصی ۲۷ درصد زدم دیدم حتی نمیتونم سوالات قلم چی رو بخونم آخه مگه میشه آنقد کنکور سخت باشه رابطه های غیر درسی که ۲۰۰تست براش داده من فقط به خاطر بورسیه آزمون می دادم خیلی بد بود.اصلا شرکت نکن نه کتاب میدن همش سیاه باز یه تا میگی کتابهایی که گفتین میدین میگن شکایت میکنی اخراج میکنیم نه کتابی نه کمکی هیچی مطمئن باشید خدا همه رو می بینه و بزودی به کمک خدا همه چی درست میشه
    به جان پدر مادرم قسم میخورم که تمام چیزهایی ک میگه درسته ازمونای غیر گنکوری مفت نمیارزن من پارسال قلمچی رفتم و حسابی ازمون ولی تراز از 5200 برای یکسال بالاتر نرف همه این نظرات درست و خواهش میکنم پولتون رو برا قلمچی دور نریزید فقط سوال کنکورسراسری سال های قبل یکم بهتر باشند ولی سوالای قلمچی غیراستاندارد و رومخ و بی اساس اند که اصلا قابلیت برای تست کنکور شدن ندارند
    داداش بهراد خیلی اقایی که اینارو گفتی حقیقت همیشه مخفی میمونه ولی شما در این شرایط سخت حقیقتایی رو گفتی من عین خودت با خون و پوستم لمس کردم خیلیا که وارد قلمچی نشدن فکر میکنن قلمچی جادو میکنه ولی قلمچی عین همه موسسات کنکوری ب فکر جیب خودشه مشاورانی به درد نخور و مزخرف ازمونهای کاملا سلیقه ای وقتی بهشون میگی چرا قلمچی اینجوری ازموناش میگن تو ضعیفی درس نخوندی در حالی ک خیلی از دوستان من هم حتی برا یکسال تراز بدی داشتن حتی خیلیای دیگه همینن من و شما ندیدیم ولی حقیقت اینه هیتلر نموند اینا هم نمیمونن بلاخرع روزی میرسه که ایران هم اباد میشه امیدوارم با چشم ببینم و در طول عمر من باشه
    سلام
    ممنون بابت راهنماییتون...
    من سال ششم واسه آزمون نمونه دولتی و سمپاد چند تا از آزمون های قلمچی رو شرکت کردم
    سوالاتش اصلا استاندارد نبود...خیلی سخت تر از حد معمول بود...
    مشاورش هم فقط زنگ میزد و میگفت جمعه آزمون داری بیا ! به قرآن فقط همینو میگفت حتی یک کلام درباره آزمون صحبت نمیکرد😑
    سلام من یازدهم انسانی هستم وبین قلم چی وسنجش موندم که کدوم بهتره همه میگن قلم چی پشتیبان های خوبی داره ولی سنجش آزمون های استانداردی داره میشه لطفاًشماراهنماییم کنید
    پاسخ:
    متن و نظرات را کامل بخوانید گفته شده.
    سلام من سه ساله که میرم قلمچی اما تراز انچنانی نیاوردم تا الان چون دیگه از قلمچی خوشم نمیاد حالم به هم میخوره.من تراز کم اوردنی خانوادم نگران میشن که چرا من نمیتونم تراز هفت هزار بیارم.خودمم خسته شدم از بس که از مون دادم و امیدمو از دست دادم.قلمچی سوالاش خیلی سخته واقعا.از وقتی که تو قلمچی هستم ناامیدم چون سوالاش رو نمیتونم بزنم.
  • جمعه ی تعطیل
  • سال‌ها پیش قلمچی دادم و پزشکی خوندم و الان درگیر یه ملت احمقم که با دلار خدا تومن درگیر تفاوت ده میلیون تومن درآمد با سه میلیون تومنن، وقتی که کمتر از صد سال پیش وزیر علوم ‌معارف این کشور نمیدونسته رشته ی فیزیک چیه به قول آقای حسابی؛ چه انتظاری میشه رفت که کشورهای انگلیسی زبان ۷۵ درصد انرژیشونونو تو صد سال گذشته از ایران گرفتن و دنیامون گرفتن و ما الان از شکست خورده ترین کشورها تو جهان هم شکست خورده تریم و افسرده تر و بدبخت تریم، این مطالبو خوندم بعد مدت ها هم دردی ای خواستم بکنم، آقای قلم چی برآمده از چاه کنکوره ،چاهی که روز اول آنقدر عمیق نشده بود که جوون ها توش بمیرن و له بشن و افسرده‌ی و درد بکشن تو بچه گ‌ی برن تو قبرشان جمله ای که بین حرف‌ها بود خانواده ها خوشبختی زندگیشونو تو قبولی کنکور و رفتن به دانشگاه میدونن، و براش حاضرن خواسته و ناخواسته بچه هاشونو از فقر ذهنی بکشن و به درآمدم که نمیرسن هیچ یه عمر بار پز دادن های بی خاصیت رو خواهند کشید اکرم عمر وقت تلف کردی بیش نباشه و این پارادوکسه، الان خیلی ناراحت شدید به این زودی؟ تازه اونهایی هم که مطلع هستن میدونن دانشگاه‌های آزاد و دولتی ما و کلا بحث کار و نبود کار تو کشور ما اکثرا فرمالیته است و معنی همون معنیه پشتیبانی قلمچی رو می‌ده، چون کشوری که کار می‌کنه و علمی داره که خودش فهمیده وضعش این نیست، امروز هرکس تا انتهای اعماق ذهنشو بهتره بکاوه و ببینه چی می‌خواد از زندگیش، چون اگه دیگران جای خواسته های شما باشن دیگه شما نیستین و رفته رفته و ذره ذره خودتونو به خاطر مادر ‌پدرهای فرمانبردارتون نابود می‌کنین و پودر میشین مثل ماها و اصولا دیوانه ی شبه علمی، هیچ کس به شما نمیتونه بگه چی میخواین، نزارین فقر توی ذهنتون رسوخ کنه ، آدم‌های دزدی مثل قلم چی هم که به درد همون قد کوتاه و مغز کوتاه و دیکتاتورش که اجازه ی صحبت به آدم وقتی بردتت که صحبت کنی برای بقیه هم نمیده و از فقرا استفاده کرد و دروغ زیاد گفته بفرستید تو گور تاریخ این کنکورو با کشف خودتون از احمق ها فاصلتونو حفظ کنید چون شما امید خودتونید حداقل که اگه نباشید کرکره ها بهتره کلا بیاد پایین
    پاسخ:
    سپاس‌گزارم از وقتی که بابت نظر گذاشتید. 🙏
    سلام دورستان حالا من بد بختی الان تو قلم چی ام چیکار کنم
    منو بگو که ی زمانی فکر میکردم دیگه هیچی بهتر از قلم چی نیس نه اینکه خودم ساده ام فکر میکردم دیکران هم مثل منن وخدایی ازمون میدن از نوسنده این مطالب روشنگرانه واقعا تشکر میکنم وواقعا خورم در باره تقلب مطالبی را به عینه دیدم
    سلام دورستان حالا من بد بختی الان تو قلم چی ام چیکار کنم
    منو بگو که ی زمانی فکر میکردم دیگه هیچی بهتر از قلم چی نیس نه اینکه خودم ساده ام فکر میکردم دیکران هم مثل منن وخدایی ازمون میدن از نوسنده این مطالب روشنگرانه واقعا تشکر میکنم وواقعا خورم در باره تقلب مطالبی را به عینه دیدم
    ببخشید اقای بهراد ی سوالی داشتم ازتون درسته که هم رشته ای نیستیم ولی میخواستم ی راهنمایی بهم بکنید میخواستم بدونم خودتون تا اخرش قلم چی رفتید یا دیگه نرفتید منظورم اینه که دانشگاه قبول شدید فقط با تلاش خودتون نمیدونم چجوری بگم اخه یکی به منم کمک کنه امسال سال دومیه که میخوام کنکور بدم و اطرا فیانم از من انتظار دارند حالا نمیدونم باید چه کنم که شرمنده شون نشم فریاااااد
    پاسخ:
    به نظرم این که برای ساکت کردن دیگران کنکور می‌دید و نه صرفاً اهداف شخصی خودتون مشکل بزرگ‌تریه تا قلم‌چی. نمی‌تونم مشاوره بدم و بستگی داره به خود شما و شرایطی که توش هستید. من قلم‌چی رو تا آزمون عید رفتم و بعدش رهاش کردم. بیشتر روی کتاب‌هام حساب باز کردم تا قلم‌چی ولی آیا این که این برای کنکور تجربی درسته یا نه رو نمی‌دونم. در کل اطلاعی از کنکور جدید ندارم و نمی‌دونم تغییراتش چیه.
    موفق باشید.
  • پناهی از سنندج
  • سلام خدمت دوستان عزیز. با خواندن کامنتهای شما احساس اندوه زیادی بهم دست داد. شاید صحبتهام طولانی بشه. ولی ممنون میشم برای درک بهتر حالتون و بهتر شدنش تا آخر متنو کامل بخونید.
    من دهه شصتیم. بدون رفتن به مدرسه خاص، بدون هیچ دبیر و کلاس خصوصی، بدون هیچ آزمونی کنکور دادم و دولتی قبول شدم. الآنم دانشجوی دکترام. شاید شرایط بسیار ایده آلی از نظر شغلی نداشته باشم که بخش قابل توجهی ازونو کم کاری خودم میدونم ولی حداقل خدارو شاکرم که استرس نسل الآنمونو نداشتیم.
    دوستان عزیزم فرزندان ایران زمین، هموطنای مهربونم خواهش میکنم خواهش میکنم، افسار زندگی و آیندتونو دست مافیایی چون قلم چی و گاج و.... ندین. خودتون برای زندگیتون و آیندتون تصمیم بگیرین. بخدا خوشبختی در پزشک شدن و فلان و بهمان شغل دهن پرکن نیست، خوشبختی یعنی لذت بردن از لحظات زندگیت. مشکل ما ایرانیا اینه که شدیدا دهن بین و اهل چشم و هم چشمی هستیم هیچوقت نمیتونیم خودمون مسیر زندگیمون رو تعیین کنیم و ایده آل رو در مسیر و جایی می بینیم که همه به سمتش رفتن. و واقعا نتیجه همچین طرز فکری جز ملت و نسلهایی افسرده و وارفته و ناامید و ناکام چیه؟؟؟
    من خودمون سه سال تموم از 86 تا 88 پشتیبان قلم چی بودم. حااااااااااااالم از کارم بهم خورد. با این که به درآمدش هرچند خییییییلیم ناچیز و تحقیرآمیز بود نیاز داشتم، اما ی روز به خودم اومدم و دیدم وسیله ای برای پر کردن جیب امثال قلم چیم میدیدم بچه های مردم دارن داغون میشن. خیلی مقاومت کردم که نخام تمام خواسته های مدیرانشون رو اجرا کنم و نهایتا وقتی مجبورم کردن که باید بچه ها رو مجبور به تهیه و خریدن کتابای مزخرفشون کنم، رک و راست گفتم من احمق نیستم و نمیخام بچه های مردمو بدبخت کنم، وسایلمو برداشتم و ازونجا اومدم بیرون.
    من اگه جای هرکدوم از شما باشم مطلقا هیچ آزمونی رو نمیرم. تمرکزم رو روی یادگیری مطالب درسی و کتابام میزارم. از سوالات تستی سالهای گذشته هم برای محک زدن خودم و یادگیری بیشتر استفاده میکنم همین. هیییییچوقتم خوشبختی رو حتما در رشته های پزشکی نمی بینم. باور کنید پزشکا فقط پول دارن و خیلیاشون حسرت ذره ای خوشبختی رو دارن که با پول بدست نیاوردن. دنبال مهارت باشید. مهارتی که باهاش شغلی رو ایجاد کنید. ملت ما ملتی هست که همیشه منتظر ی شغل آماده ایم. چرا فقط یکبار فکر نکردیم که مهارتی رو یاد بگیریم و شغلی رو راه بندازیم. کشورهای پیشرفته روی صنعت و رشته های کشاورزی سرمایه گذاری میکنن اونوقت دانشجوهای ما عارشون میاد بگن دانشجوی مهندسی کشاورزی هستن.
    عیب اصلی از خود دیدگاه ما ناشی میشه و فکرهای اشتباهی که اجازه دادیم در ذهن و مغزمون رسوخ کنه. بیایم خودمون باشیم. هیچ رشته ای عار نیست بشرطیکه مسیر آیندتو مشخص کنی و چشمت فقط دنبال نقطه ای نباشه که مثل خیلی چیزای دیگه بعنوان آرمانشهر معرفیش کردن و نهایتا در اکثر مواقع سرابی بیش نبوده و نیست!
    با آرزوی موفقیت و خوش حالی برای همه. امیدوار باشید و درست انتخاب کنید.
    من همین الان آزمون قلم چی دادم و تموم شد راستش اشکم در اومد آخرا بعضی جاها حتی صورت سوال و نمیفهمیدم انقد ک سخت طرح میکنن همش ترازم 5000 میشه و رتبه های داغون. 30 روز مونده تا کنکور من کاملا اعتماد ب نفسمو از دس دادم با این سوالا 😔
    ...خودم ک آزمونای کنکورای قبل و میزنم هر کدوم و حدود 30 تا 50 میزنم ولی آزمونای قلم چی همش 10 درصد و اینا حدودا
    خدا لعنتشون کنه
    مرسی بابت انرژیت
    یک میلیون و هشتصد میخواستم برای ازمون های تابستان ۹۹ ثبت نام کنم رفتم نمایندگیش گفتن یک میلیون و هشتصد حساب کردم دیدم یه ازمون میشه صد تومن اونم آنلاین که هیچ رقابتی نداره شما قضاوت کنید متاسفم برا چنین سیستمی که این همه نارسایی داره تا کی باید چوب تطابق نداشتن کنکور و کتابای درسی رو بخوریم خب شمایی که میگی کنکور عادلانست بگو کجاش؟ وقتی یه سوال یه دیقه وقت داره کسی که حتی کتاب درسی رو هم جویده باشه جطور میخواد با کمک مثالای آبکی کتاب درسی اون سوالو تو یه دیقه بزنه پس مجبور میشه بره کتاب تست بگیره و پول پول پول
    با سلام خدمت شما دوست عزیز و تشکر بابت مطالب کاملا درست و دقیق شما
    خود من الان دانش اموز رشته تجربی نظام جدید هستم و تراز و رتبه خوبی هم دارم اما حرفهای شما عین واقعیته.معلم شیمی ما خوب درس میده اما طراح و گزینشگر اصلی خیلی از امتحانای قلمچی هم هست و همش دفاع بیخود از این امتحان میکنه در صورتی که بارها مشاهده شده که سوالات امتحان لو میرن. من شخصا در سال دهم مشاهده کردم که پشتیبان به دانش اموز سر جلسه تقلب میرسوند و جواب تستارو میگفت دیگه شما خودت اخر داستان رو ببین. در آخر هم برای عزیزانی که قلمچی یا هر موسسه ی دیگری باعث دلزدگی یا ناامیدی شما از کنکور شده باید بنویسم که اولا به خدا توکل کنید و در ثاتی بدانید که سوالات این امتحان ها اصلا مطابق کنکور نیستند و به خصوص گول تحلیل های عوام فریبانه مسئولان سایت قلمچی که مثلا میگن فلان امتحان از کنکور ۹۸ آسانتر بود یا... را نخورید و ذره ای به اراجیف آنها گوش ندهید و کار خودتون را با قدرت انجام دهید
    کاملا با تمام صحبتاتون موافقممم.....منم بورسیه هستم و آزمون میدم تراز و رتبه م هم خوبه اما اصلا از قلمچی دفاع نمیکنم اصلااا....تجربیاتی که گفتید برای منم اتفاق افتاده دقیقا و اگه دوستان دارن کامنت مو میخونن خیالشون راحت باشه که تمام صحبتا درست بود و کاملا موافقم باهاش
    کتاباش اشغالن من احمق یه مشاور گرفتم از قلمچی و واقعا خرم کرد کتابشونو استفاده کنم و ترازم از 6200 به 5800 رسید و اون مشاور الدنگ هم فقط میگفت تراز مهم نیست که گندکاری هاشو پوشش بده .. برادر عزیزم قلمچی برو ولی اصلا از کتاباش استفاده نکن من کنکوری 99 هستم و حرفام بروزه الان که کتابامو عوض کردم تو 5 ماه به 6600 رسیدم اینا رو گفتم که گول کتاباشو نخوری الانم اگه نمیدونی واسه هر درسی چه کتابایی خوبه کافی یه سرچ ساده تو گوگل انجام بدی و چند تا سایت رو بخونی خودت میفهمی چیا خوبه .. و اخریت توصیم هیچ وقت از قلمچی مشاوره و کتاب نگیر
    سلام خدمت تمامی عزیزان
    بسیار متشکرم از این که تجربیاتتون رو بی طرفانه در اختیار دیگران قرار میدید.
    می خواستم‌ بدونم که وقتی اعضای خانواده ،گیر میدن که تو حتما باید فلان آزمون شرکت کنی یا فلان کلاس بری یا ... و تو هم واقعا نمیتونی نظرشون رو عوض کنی در حالی که از ته دلت مطمئنی که اینها تاثیری در بهبود ‌ پیشرفتت نخواهند داشت و یقین داری که اگه بدون اینها،خودت تلاش کنی به نتیجه هایی به مراتب بهتر میرسی، اگه شما باشید چیکار می کنید؟
    این روزا واقعا فکر میکنم روی زمین تنهاترینم
    من ۲سال پیش کنکور دادم فقط مطالب کتاب و درست خوندم با برنامه ریزی منظمی داشتم و تو هیچ یک از این مزخرفات شرکت نکردم و تونستم بابلسر دولتی قبول شم به شما دوستان توصیه میکنم پول مفت به این حرومزاده ها ندین فقط یه برنامه ریزی خوب داشته باشین و مفید کتاب و بخونین چون کنکور خیلی با آزمون های مدرستون متفاوته اگه درست بخونین مطمئن باشید نتیجه میگیرین
    من ۲سال پیش کنکور دادم فقط مطالب کتاب و درست خوندم با برنامه ریزی منظمی داشتم و تو هیچ یک از این مزخرفات شرکت نکردم و تونستم بابلسر دولتی قبول شم به شما دوستان توصیه میکنم پول مفت به این حرومزاده ها ندین فقط یه برنامه ریزی خوب داشته باشین و مفید کتاب و بخونین چون کنکور خیلی با آزمون های مدرستون متفاوته اگه درست بخونین مطمئن باشید نتیجه میگیرین
    اصن لامصب یه جوری رفته تو ذهنمون انگار ایه اومده که قلمچی نری ,نه اصلا نمیشه کنکور داد سوالاش خیلی زشت و مزخرفن و زیستا بعضی نکته هاش اصلا اعتبار علمی نداره...شیمی هاش بعضی وقت ها اسووووووووووووون بعضی وقت ها د حد المپیاد کشوری...هه کشور ما رو باش هم سن های ما تو خارج الان دارن تو کالج درس میخونن کیفور میشن ما اینجا داریم استرس می کشیم که الان تراز اومد واسه مامان بابا هامون الان ناراحت میشن....ما کجا اونا کجا
    اگه امسال قلمچی نمیرفتم توی کنکور ۹۹ هیچ کاری نمیتونستم بکنم
    کنکور۹۹ خیلی سخت بود و حتما برای اماده شدن توی اون سوالات سخت و چالشی رو حل میکردی
    قلمچی خیلی خوبه هر کی هم نتیجه نمیگیره یه جای کارش میلنگه
    یا هوشش کمه یا درس خوندن بلد نی یا منابع خوبی نداره
    والسلام
    سلام
    از یک نظر که شرایطی شبیه به کنکور ایجاد میشه خیلی خوبه استرس کشنده و خانمان سوز را از بین می برد و بلآخره نقاط ضعفش خودتو تا70 درصد می تونی پیدا کنی ...که این خیلی خوبه
    از طرفی چون سوالات آن استاندار نیست نباید زیاد جدی گرفت ...کارای از قبیل سوال خریدن وتقلب کردن را انجام داد که هیچکدام ارزش ندارنند..جزوها و منابع آن هم همش سراب است..پس اصلا نخرین
    من یک کنکوری ۱۴۰۰ هستم و تا حالا تو ازمون های قلمچی شرکت میکردم و انصافا تراز بدی نداشتم ولی هیچ وقت حالم خوب نبود چون تراز قلمچی شده بود ملاک تقسیم بندی بچه ها از نظر مدرسه‌ ما یکی بود اندازه گاو نمیفهمید و من نمیدونم چجوری ترازش بالا و همونو میکوبیدن تو سرمون و هی از فلانی یاد بگیرین ! از دوران کرونا تا حالا از قلمچی جدا شدم و خدا شاهده انقد تو درسام جلو رفتم و نقطه‌ضعفامو پوشش دادم که دلم‌ نمیخواد دیگ‌هیچوقت به قلمچی برگردم در کل هدفم از نوشتن این بود که اگ دبیری یا مدیری این نظر و میخونه ننگ برتون باد که بخواین با یه تراز مضخرف قلچی بچه ها رو مقایسه کنین و شخصیتشونو خرد کنین
    من تو آزمون قلمچی 1 مرداد 6500 آوردم تقلب هم نکردم اصلا اگه اینطوری که میگید باشه(البته خودمم میدونستم) پس باید 7000 میاوردم:)
    من واقعا حرف های شما رو نمیفهمم شمایی که میخوای کنکور حذف بشه نه تنها درس خون نیستی بلکه خود خواه هم هستی چرا باید بین دانش آموزی که تیزهوشان درس خونده با یه بچه ی معمولی تفاوتی نباشه؟چرا؟
    من از کلاس چهارم دبستان آزمون های کانون میدادم به شدت مفید و عالی بود و پایه ی ششمم تیزهوشان قبول شدم و همچنین پایه ی نهم و رتبه ی ۸ کنکور سال ۹۵ شدم و بورسیه ی یکی از دانشگاه های کانادا شدم و مشغول تحصیلم
    اتفاقا تراز قلم چی خیلی برای من مفید بود من اولا درازم ۵۰۰۰ بود ولی در سال های متوالی که آزمون دادم ترازم به ۷۵۰۰ الی ۸۰۰۰ رسید و خیلی خوشحالم از اینکه از بچگی در آزمون های کانون شرکت میکردم
    و ۵۰ درصد موفقیتم آزمون و های کانون میدونم
    پاسخ:
    بنده کجا مخالف حذف کنکور بودم؟ من موافق اصلاحش هستم. و کنکور اول این ماجراست. تیزهوشان هم درس خوندم.
    دمت گرم واقعا خیلی عجیب بود که من دقیقا قرار بود برای فردا قلم چی ثبت نام کنم، و ب دنبال مطلبی بودم تو اینترنت و متن شما رو دیدم، واقعا خیلی کار خوبی کردی ک بدون هیچ سیاستی و ترسی این مطلب رو برای همه به اشتراک گذاشتی. ممنونم ازت 🌹🌹🌹🌹
    قلم چی دزد ترین موسسه کنکور
    منم ۱ سال رفتم قلمچی همممهههه حرفاتون کاااملاااا درست و منطقی بود نه اغراق داشت نه دروغ بود خداروشکر ک من خیلی جدیش نمیگرفتم 😂😂😂
    الان که دیگه مجازی شده همون فایده ای که میگین استرس سر جلسه رو کم میکنه هم از دست رفت
    پاسخ:
    قلم‌چی مجازی شده؟
    خوبه بدنیدامسال -سال99 قلمچی بابت هر دانش آموز فقط 2000 تومن در ماه به پشتیبان میده که پول تلفن و اینترنت بیچاره هم نمیشه. بقیه رو میگه باید بازاریابی کنی خودت در بیاری.
    یعنی کلا 200 هزارتومن از یک میلیون و نیمی که از هر دانش اموز مقطع کنکور می گیرن برای پشتیبان هست.پشتیبان ها را با وعده و وعید پوچ و دروغین میارن و سفته هم می گیرن که نتونن کار ول کنن.پس از اون بیچاره ها هم نمیشه انتظار داشت. خانه از پای بست ویران است
    شاید بی ربط باشه به موضوع بحثتون ولی من به عنوان پشتیبان روز اول که رفتم قلمچی که شرایط کار رو برام توضیح بده بهم گفت ماهی حداااااقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن درآمد ثابتت عه و بقیش بازاریابی باید بکنی. به چه صورت: ۱.کتاب های قلم چی رو بفروشی بهشون و ۲۰ درصد پولشو بگیری(در حالی که کتاب های قلم چی مفت هم نمی ارزه) ۲.کاری کنی پشتیبان ویژه بگیرن(در حالی که ۷۵ درصد شرکت کننده های قلم چی وضع مالی خوبی ندارن) ۳.کلاس های گروهیتو کاری کن شرکت کنن ۴.کلاس خصوصی بگیر و .... آخر سر گفتن بخشنامه اومده که حقوق پشتیبان ۲ هزارتومن برای هر دانش آموزه. ما باید با هر دانش آموز بالای ۵ دقیقه حرف بزنیم. ته ته تهش هم بهت ۴۰ تا دانش آموز میدن با اون ۴۰ تا ماهی ۸۰ تومن گیرت میاد. :) خب این واقعا انصاف عه؟ کاظم قلم چی یه دزد عه حرفه ای عه. اگه کسی از شما یه روز خدایی نکرده خواست بره سمت پشتیبان شدن تو قلم چی پشت دستتون رو داغ کنین. همش دزدی از بچه های بیچارس. کسایی که حتی پول خورد و خوراک هم ندارن. از مامان عه میپرسم خب الان که بچت مشکوک به کروناس ببر تست بگیرن ازش میگه آخه پول نداریم. :) و منم نمیتونم بی وجدان باشم. برای یکیشون رایگان خدمات پشتیبان ویژه رو انجام میدم. براشون رایگان کلاس میذارم و ... این کار برای کسایی خوبه که وجدان ندارن.
    من فردا ۲آبان آزمون دارم 😐
    روحیه،انرژی،....همه چیم به یغما رفت😐
    سلام خسته نباشید
    به نظر شما گزینه 2 خوبه؟
    پاسخ:
    اطلاع خاصی ندارم، ولی زمان ما همان آش بود و همان کاسه.

    من امسال پشت کنکوری ام
    پارسال ازمونای کانونو ول کردم و کاملا ضرر کردم
    اگه کسی برنامه چایگزین مناسب و انگیزه قوی داره ازمون نده بهتره.مخصوصا الان که خیلی خیلی خیلی تقلب زیاااااد شده...در غیر این صورت ازمون دادن خوبه خیلیم خوبه/چون سطح کنکور ممکنه یهو خیلی خیلی بره بالا.ادبیات و شیمی کنکور99 بی نهایت سخت بود.این یه هنره که شما بتونین از سوالای سخت بگذرید و استرسم نگیرید/خیلی شجاعانه ردش کنید و خونه بعنوان تست اموزشی بررسیش کنید.
    حل تست سخت ذهن شما رو باز میکنه.خود من برای یه ازمون یکی از سخت ترین کتابای شیمی ینی میکرو رو حل کردم.تستای کانون برام اب خوردن بود ترازمم تو شیمی شد8600
    پاسخ:
    بنده هم به همین قضیه در انتهای متن اشاره کردم.
    لعنت به قلمچی
    لعنت به کنکور و مافیاهاش که یکیش قلمچیه، مثل اینه که یک گرگ رو شما هر روز تغذیه کنی و کم کم تبدیل میشه به یک گرگ وحشی داستان قلمچی و گاج و خیلی سبز و.... هم همینه دیگه دیره برای اقدام حذف کنکور چون اگه حذفم بشه باز با مافیاهای دیگری روبرو هستیم که شامل تمام استاد های دانشگاه که با گرفتن رشوه دانش اموزان رو وارد دانشگاه خواهند کرد، همه آشغالن، تا این نظام حذف نشه همین بدبختیا رو داریم،شما چه میدونید که من کنکوری صبح که بیدار میشم تا شب که میخوام بخوابم حداقل 5 بار گریه میکنم و هزار بار به خودکشی فکر میکنم خداوند سزای اعمال همه را نظیر کاظم قلمچی و دست اندر کارانش را بدهد
  • سبز زمردی
  • من فقط قبلنا ی سال رفتم قلمچی دیگه اومدم بیرون که وقتی رتبه برتر شدم نگن قلمچی بوده... 😁الانم استرس اینو دارم ک وقتی رتبه برتر شدم بگن از قلمچی استفاده میکرده به خاطر اون ی سال🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣مسخره نکنید لطفا😁😁
    سلام خسته نباشید من فقد نیاز دارم ب برنامه ریزی چون خودم برنامه ریزی نمی تونم بکنم الان چی کار کنم برم نرم؟؟
    ظ
    پاسخ:
    آخر متن نظر خودم رو گفتم.
    من دهمم تجربی پس شما می گید اصلا نیاز به ازمون دادن نیست؟
    پاسخ:
    من اینطوری نگفتم. توی اواخر متن توضیح دادم این مورد رو.
    سلام خداکنه کنکور همیشه وجود داشته باشه بعضی ها میگن بهتره کنکور حذف بشه چون استرس میده .، تقلب میشه.آیا اگر مبنای سرنوشتمان امتحان نهایی باشه اونجوری استرس نداریم? اونجوری دیگه استرس نداریم? اونجوری دیگه تقلب نمیشه? اونجوری به جای یک روز استرس یک ماه استرس داریم دوما حذف کنکور باعث میشه حق کسانی که در مناطق محروم زندگی میکتن بیشترین ضرر را بکنن چون باید قید دانشگاه های بزرگ را بزنن (همون جور که میدونین داخل امتحان نهایی راحت میشه 20گرفت ولی تو کنکور گرفتن درصد 100سخته وهمین باعث جدایی درسخون وضعیف میشه)پس ندانسته حرف نزنید
    پاسخ:
    دوست عزیز وقتی شما نمی‌دونید راجع به چی صحبت می‌کنید من چی بگم؟ شما تغییرات سیاست‌های مالی دانشگاه‌ها توی چند سال اخیر رو دیدید؟ احیانا عبارت پولی‌سازی آموزش به گوشتون خورده؟ فکر می‌کنید مشکل دانشگاه و فقر مملکت رو کنکور حل می‌کنه؟ اصلا توی این پست‌ها حرفی از حذف کنکور زده شده؟! 
    من پشت کنکوریم
    بعضا فکر میکنم « دردیست غیر مردن آن را دوا نباشد »
    روزها و شب ها پی در پی با استرس و ترس اضطراب از درصد و تراز و رتبه هام میگذره
    هرروز بار روانی کنکور روح و روانم رو آشفته تر میکنه
    وارد سیکل معیوبی شدم که نمیدونم چطور میشه ازش خارج شد

    متنتون تلخه ولی واقعیت داره
    فقط امیدوارم این نیز بگذرد
    منکه دیگه آزمون نمیدم. توی خونه خودم آزمون میزنم. الان که مجازی شده ، شرایط رو در هر صورت خودم باید شبیه سازی کنم پس ترجیح میدم با آزمونی که نمیتونم خوب به بودجه برسم و ماشالله همه کسایی که مستطیل رو دایرع میکشیدن، الان نابغه شدن، خودمو آزار ندم. دیروز کلی به أین فکر کردم که پشت کنکور بمونم امروز تا الان درس نخوندم. اکر بخام بدم، فقط جمع بندی پایه و نیمسال ها و جامع ها
    قسم میخورم غیر اینها سمت قلمچی نرم
  • امیر حسام قیاسی
  • سلام ببینید مشکل از کنکور نیست کنکور ایران یکی از خوبای کنکور کشوراس شمایی که میگی کنکور حذف شه با این اعتماد به نفس حتما می خوای بری پزشکی تهران همه 800000 نفر همین دانشگاه رو می خوان پس به عقیده شما هیچ ملاکی نباید باشه واما قلمچی...
    یکی از سازمان هایی هستش که تنها زورش رو جامعه اماریشه (البته یه ایراد تقریبا جزئی اش هم اینه که بعضی درس ها هم مثل زیست هنوز داره از سوالات سه نظام پیش استفاده می کنه ... ) ولی در هر صورت اون قدر ها هم نباید کورکورانه و تعصبی عمل کنید تراز قلم چی معیاری برای قبولی کنکور نیست ولی ولی ولی بی تاثیر هم نیست این رو امار نشون میده که کسی که رتبش به تنهایی تو قلم چی ده هزار به بالا هستش نمی تونه بگید این میتونه نفر یک کنکور بشه ( البته اینم قید و بند خاص خودشو داره )
    از نظر من قلم چی فقط دو تا ایراد داره یک سوالای غیر استاندارد ( نه لزوما سخت سوالایی که فاقد اهمیت برای مطرح شدن تو کنکورن ) دو تراز و رتبه اش تخیلیه به خاطر اینه که طراحاش دبیرای مدرسه ها و اموزگاه هستن دیگه خودتون تا تهشو بخونید حال ندارم تایپ کنم
    پاسخ:
    مگر من گفتم که کنکور باید حذف بشه؟ 
    و در انتهای متن به مواردی که گفتید هم اشاره کردم.

    سلام ....من رشته ام ریاضیه و یه کنکوری هستم...و با تمام پوست و استخونم کلمه به کلمه حرف هاتون رو حس کردم و قسم میخورم که همش عین حقیقته....این حقه بازی هایی که شما یکی یکی نام بردید مال زمان حضوری بود الان که دیگه مجازی امتحان میدیم وضعیت داغون ترهههههههه!!!!!!! خدا از سرشون نگذره دو میلیون و خورده ای پول رو بالا کشیدن اما جواب سوالا زودتر آزمون توی کانالای تلگرام پخش میشهههه وضعیت تقلب داره بیداد میکنه...سوالا همه بیخووود.... پشتیبان ها هم افتضاح .. اصلا بخاطر این پشتیبان پست فطرتی که دوزار دانش آموز کنکوری درک نمیکنه من سرچ کردم ببیینم آیا فقط مشکل منه که نوشته ی شما رو دیدم...چقدر میتونن نفهم و بزدل باشند و چقدر بقول شما من خر شدم پول پدر زحمت کشمو ریخت توی حلقوم این زالو صفتاااااا.......از بچه‌های دهم و یازدهمی که قراره بشن کنکوری های فردا التمااااااس میکنم شکم این بی صفتها رو پر نکنند با اون پول بی زبون...بخدا قسم اگه یکم همت کنید و حوصله به خرج بدید روز جمعه خودتون میتونید هر آزمونی که دلتون میخواد رو از خودتون بگیرید و درصدگیری کنید در آخر...کل کار همینه فقط درصد مهمه قرار نیست خودتونو گول بزنید....در آخر هم میتونید برای اینکه دغدغه محک زدن خودتون رو نداشته باشید توی چهارتا آزمون جامع آخر سال سنجش شرکت هر چند همونم هیچ تضمینی برای موفقیت یا عدم موفقیت شما در کنکور اصلی نیست...... بچه‌ها ما خودمون باید این بساط و جمع و این بازی کثیف رو تموم کنیم!!!!!!!! با آرزوی موفقیت برای تک تک فرزندان این بوم و بر که لیاقتشون بیشتر از دو تا آزمون دوزاریه!!!!!!⁦:^)⁩
    خدا جوابشو بده که این همه به دانش آموزای کشورم فشار می آورد وتو استرس قرار میگیرند
    عین حقیقت
    تبریک میگم بابت این قلم قوی💪🏻
    قلم چی ... ۲ سال بیهوده گذشت ، شاید سر جمع ۲ آزمونش رو خوندم ، ترازم پایین تر از ۶۲۰۰ نشد حتی تا ۷۰۰۰ هم رفتم ، ولی چه فایده ! ازش فقط برام خاطرات بد موند ... گریه های بعد نتایج ، اجبار ارسال درصد های دروغکی برای یک مشاور بیخود ( که حتی نتونست بفهمه من اصلا برنامه هاش رو اجرا نمیکنم ) احساس خود کم بینی و مقایسه با حتی احمق ترین بچه های کلاس ، شرمندگی مقابل پدر و مادرم ( وقتی شاهد بودم پدر با چه سختی برای پول در آوردن شهر دیگه ای میره و مادرم از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۹ شب همراهم تو آموزشگاه ها منتظر میشینه و برادرم مجبوره شام و ناهار خونه رو بعد کارش بپزه ) ، حس مسئولیت کاذب درمورد نتایج پیش دبیر ها ، عرق سردی که از خجالت رو کمرم میشست ...
    لعنت به هرچیزی که آدم رو تا این حد متشنج و منفور میسازه ، لعنت به چشم و هم چشمی ، لعنت به کمبود اعتماد به نفس که به خاطر نداشتن ایمان به خودم توی همچین آزمون های احمقانه ای شرکت کردم
    چرا باید انقدر از نظر روانی تحت فشار باشم ، چرا نباید حقایق رو به پدر و مادرم درمود نتایج آزمون هام بگم ، چرا آینده ام رو وابسته به آزمون غیر استانداردی مثل قلمچی و کنکور و مشاور و پشتیبان غیر مسئول بدونم
    چرا این ما جوون های ایت جامعه انقدر تحت فشار کاملا بیخودی هستیم که دور هم جمع بشیم و درباره همچین موضوع بیخود تری بحث کنیم
    چرا واقعا؟
    چرا ما جوون ها به خودمون ایمان و اطمینان نداریم که به برنامه های خودمون اتکا کنیم ؟چرا والدینمون مجبورن برای این چرت و پرت ها عذاب بکشن ؟
    چرا پدرم باید از پرستار شدنم خجالت بکشه؟ چرا پدرم از اینکه همکارهاش از کنکور بچه هاشون لاف میزنن باید از رتبه من خجالت بکشه؟
    چرا من ، یه دختر ۱۹ ساله باید اینقدر تحت فشار باشم که آرزوی مرگ کنم به خاطر یه آزمون ۴ ساعته ؟
    چرا من با گذروندن ۱۲ سال تحصیل (۶ سال تحصیل نمونه دولتی )هیچ حرفه و مهارتی بلد نیستم که بتونم باهاش آینده ام رو تضمین کنم ؟
    و خیلی چرا های دیگه که با اینکه جواب دارن اما هیچگاه بهش پاسخ داده نمیشه ...

    خیلی ممنون از شما که مسبب ایجاد فضایی شدین که باعث شده چند سطری از دغدغه هامون رو بنویسیم ...
    ا
    این خانه از پایبست ویران است!
    با تشکر از مقاله خوبتون. میشه در مورد ازمون های تعاونی‌سنحش هم نظرتون رو بفرمایید؟ به نظر میلد که استاندارد تر باید باشه.
    ممنون
    پاسخ:
    تعاونی سنجش جامعهٔ آماری کم‌تری داره ولی چند تا آزمون جامع آخرش خیلی شرکت‌کننده دارن. ولی بین نتیجهٔ کنکور و نتیجهٔ تعاونی سنجش هم اختلاف هست و می‌شه گفت که از نظر رتبه فرق چندانی با قلم‌چی نداره. از نظر سطح سوالات هم همینطور. حداقل زمان ما اینطوری بود.
    من همیشه به این فکر میکنم که اگر سال کنکور، قلم چی وجود نداشت، قطعا هزاران بار آسون تر میگذشت.

    قلم چی یه دزد به تمام معناست که اول سال پول دفترچه رو میگیرن و بعد از چند ماه دفترچه رو نمیدن چون معتقدن تقلب میشه، اونم از سمت کی؟ خود پشتیبانا

    جناب آقای کاظم قلم چی رسما گفته بود چون یه سری پشتیبانا زودتر سوالارو پخش میکنن ما روز آزمون دفترچه نمیدیم.
    حالا تکلیف اونایی که مشکل دارن نمیتونن از روی مانیتور سوالارو بخونن چیه؟ هیچ، میتونن ندن!!!
    اگر قلم چی خوب بود که خود کاظم بچه هاشو به جای اینکه بفرسته خارج میشوند پای آزموناش!
    سلام.ممنونم از مطالب خوبتون. میتونم بپرسم خودتون چه آزمون هایی رو پیشنهاد میکنید؟یعنی شما چطور برای کنکور در خوندین؟؟تو هیچ موسسه ای شرکت نکردین؟؟به نظرتون کسایی که میخوان وارد درس خوندن برای کنکور بشن،چه چیزایی رو بخونن؟
    پاسخ:
    آزمون‌ها اساساً تفاوتی با هم ندارن، تنها تفاوت‌ها در جامعهٔ آماری هست. چیزی که مهمه اینه که سعی کنید از تست‌های اشتباهی که زدید یاد بگیرید و هدفتون پیشرفت خودتون باشه، نه رتبه و تراز و این که چرا کم زدم. هیچ آزمون آزمایشی‌ای کنکور نیست، حتی آزمون‌های جامع تعاونی سنجش.
    سلام خسته نباشید ممنون ار متن مفیدتون واقعا همینطوره ..کاملا حرفاتون حقه...من سال دوازدهم انسانی هستم و قلمچی به کل روحیه ی منو ضغیف کرده ترازم تو جم بندیا 5700خونواده م دیگه ناامید شدن دارم دیوونه میشم درحالی که جز معدل برترای شهرم هستم و اکثر دبیرا ب اینکه رتبه ی خوبی در کنکور خاهم اورد اعتماد دارن ...یه چی بگین دلم اروم شه 20 روز دیگه کنکور دارم و استرس شدیدی دارم
    پاسخ:
    :)
    مشکلات دو دسته هستن: یه دسته اونایی که کنترلی روشون داریم و یه دسته اون‌هایی که کنترلی روشون نداریم. 
    موارد اول رو می‌شه حل کرد و غمی نداره. مشکلات دستهٔ دوم هم با غصه خوردن و استرس که حل نمی‌شن، می‌شن؟
    واسه همین اعتماد به نفس خودت رو حفظ کن. روحیه‌ات رو از دست نده. لبخند بزن و ادامه بده.
    من باور دارم که می‌تونی. 

    چقدر سر کنکور اذیت شدم، دوسال پاش موندم، به لطف خدا رشته ای قبول شدم که فکرشم نمیکردم و ربطی به رشته دبیرستانم نداشت، ولی کنکور کاری کرد که از پزشکی بدم بیاد، کاری کرد هر دانشجوی پزشکی میبینم یه حسرتی بیاد سراغم، با این که از الانم راضیم
    امیدوارم زود تر این مسخره بازیا تموم شن، و بچه ها بدونن موفق شدن یا نشدن ربطی به کنکور ندارد
  • سید معید مجیدی
  • من سال 1401کنکور دارم وخیلی سر در گم هستم که ایا به کلاس های قلمچی بروم یا نروم؟لطفا نظرتون بگوید
    پاسخ:
    کلاس قلمچی رو اولین باره که می‌شنوم. 
    کلاس کنکور رفتن بستگی به خود آدم داره ولی من به هیچ وجه توصیه نمی‌کنم و تمرکزتون رو روی تست زدن بذارید.
  • محسن حسینی
  • بسمه تعالی
    با سلام و خسته نباشید و درود فراوان خدمت نویسنده محترم وبلاگ و کسانی که نظرات مفیدی گذاشتند . نوشته های شما برای بنده خیلی مفید بود . بنده دانش آموز تیزهوشان هستم و در آزمون های مختلف و متنوعی شرکت کردم . به هیچ یک از موسسات اعتماد نکنید . سال نهم در ازمون قلم چی شرکت کردم. ولی می خواهماین خاطره را برای شما هم بگویم تا با اوج شیادی و نامردی این موسسات آشنا شوید . به دلیل تقلب های بسیار گسترده ای که در آزمون اتفاق می افتاد. شروع به اعتراض به معلمان و مدیریت مدرسه ام کردم ولی به جای اینکه تقلب های دانش آموزان گرفته شود بیشتر هم شد ! بعد درصفحه شخصی سایت قلم چی همین بحث تقلب و تبلیغات بیش از حد که در صدا و سیما رخ می داد نقد کردم ولی ای دل غافل که خود کاظم قلم چی این متن را دیده بود و سریعا تمام افراد نمایندگی کانون را بسیج کرده بود تا من را پیدا کنند. ابتدا به معاون مدرسه – مدیر مدرسه و پدر ومادرم زنگ زدند . و پدر و مادرم را خواستند . فشار زیادی روی بنده بود . نماینده کانون به شدید ترین لحن ممکن با بنده صحبت کرد ولی بنده محکم و استوار رو به روی مدیر مدرسه و پدر و مادرم جوابش را دادم که نتوانست حرف بزند با فحاشی و تهدید از مدرسه رفت .
    محکم در برابر موسسات کنکوری ایستادم . زیرا این موسسات بعضا با کشور هایی مانند انگلیس و... شاید هم دشمنان این مملکت همکاری می کنند و اطلاعات دانش آموزان نخبه مارا به آنجا مخابره می کنند. (( یعنی افراد نخبه را شما گلچین می کنید و دو دستی تحویل دشمن می دهی)) اگر می خواهیم که فساد در مملکت مان گسترش پیدا نکند ابتدا باید از خودمان شروع کنیم بنا بر فرمایش امام علی (ع) که می فرمایند :((رطب خورده منع رطب کی کند)).
    بنده کنکوری 1401 هستم و توصیه جدی بنده به دوستان دهمی و یازدهمی این است که مطالب کتاب درسی . تاکید می کنم کتاب درسی حتی کتاب درسی ریاضی را درست بخوانند و درک کنند این کار به شما خیلی کمک می کند . استرس زیاد به خودتان راه ندهید . همه چیز خود را کنکور نکنید به دنبال مهارت باشید . کشور ما الان به دنبال نیروی با مهارت و مدیر تواناست .
    از رحمت خدا هیچ وقت ناامید نشوید .
    خدانگهدار

    پاسخ:
    امیدوارم درگیر تئوری توطئه نباشید. 
    https://vrgl.ir/TcW6N
    دوستان بر برنامه ریزی خودتون اول کتابایی که در هر درسی خوبن (اینو باید تحقیق کنید) تهیه کنید و روی اونا زوم کنید . قلم چی رفتن فایده ای نداره . یعنی باید کتابای آموزشی و تستی هر درس رو تهیه کنید و بخونید و خلاصه برداریهاتون رو توشو بنویسید و در نهایت همونا رو مرور کنید. ۹۰ درصد موفقیت مرور مطالبه که خوندید برا هر درس یه کتاب خوب رو تا آخر بخونید نوت برداریهاتون رو توش بنویسید و دوباره همون کتاب رو مرور کنید .همین . نه اینکه هزار تا کتاب دور خودتون جمع کنید از هر کدوم یه چیزی یاد بگیرید آخرم نتونید مرورش کنید به خاطر مطالعه از هر کتاب این روش فایده نداره. رشته و دانشگاه خوب قبول شدن روش درست و حسابی می خواد. خلاصه کنکور یادگیری تسلط مرور . خیلی ها تو دبیرستان درسشون خوب بوده کنکور خراب میکنن چرا دلیلش اینه اون چیزایی رو که یاد گرفته بودن سر جلسه یادشون نبوده چون مرور نکردن. واژه مرور هم همه سنیدیم ولی با روش درست این کار رو انجام دادم مهمه. پس خلاصش قلم نرید کتابای معروف و عالی در هر درس رو تهیه کنید اونا رو کامل بخونید نوت برداریهاتون رو توش بنویسید(نیاز نیست حتما یه دفتر برا خلاصه برداری بذارید می تونید یه سری کاغذ کوچیک توی اطراف صفحات هر کتاب تستی و آموزشی یا هر کتابی دیگتون بچسبونید نکات خلاصه رو توش بنویسید) بعد این کتابایی رو که کامل خوندید و نوت برداری ها هم توش نوشتید مرور کنید .
    سلام اولا درس به مهارت وقلقک نیاز داره و بیشتر سوالات کنکور به سمت قلقک رفتن و پیدا کردن کلید واژه های مهم است مانند زیست که مثلا بعضی کلید واژه ها هستند که هر وقت هر کجا ببینی ۹۷ درصد مواقع جواب تسته حتی سوالات قلمچی قلمچی انقدر م میگن سخت نیست ولی انقدر مافیا قویه که حتی سوالات کنکور ۹۹ رو تحت شعاع خودش قرار داده بود من پارسال یعنی کنکور ۹۹ که می خواستم سوالات بعد ازمون تحلیل کنم باور کنید در همه ی درس ها وتست ها مشابها مثل ازمون قلمچی بود ومن خودم خیلی تعجب کردم و واقعا فهمیدم اینا همش کثافت کاری و بازی کردن با دانش آموزه که حتی طراحان کنکور بی شرف تر از ادم های تو قلمچی ن چون اگر سازمان سنجش سازمان سنجش باشه باید نزاره حتی یک درصد مافیا ی کنکور دخالت کنه واقعا ما دلمون خوشه وزیر آموزش وپرورش داریم وزیری که یک دبیر عادی بوده و هیچ چیزی از منطق نمیدونه ولی خب بگزریم زیاد از خودتون زندگی رو سخت نگیرید چون پنج ساله دیگه میدم کاش به دوران کنکور برگردم حاضرم الان بگم خیلیا دوست دارید به دوران بچگی برگردید پس خیلی سخت نگیرید درستونو بخونید توکلتون به خدای متعال باشه که خودش از همه بزرگتره و این قلمچیو گزینه دو
    گاج سنجش و اینا همش دلقک هایی برای سرگرم کردن ما ویه نکته مهم برای تست زنی سعی کنید همیشه به تست زنی به عنوان یک سر گرمی نگاه کنید منظور از سرگرمی یعنی اینکه از حل تست لذت ببری بالفرض ماها وقتی پلی استیشن ۴ جلوی ما میگذارند انقدر عاشقش میشم که دوست نداریم یک دقیقه ازش جدا بشیم و همیشه تاصبح
    دوست داریم بازی کنیم باید با تستم اینطوری رفیق شد شاید بعضیا بگن بابا دلت خوشه شاید اولش سخت باشه اما کافیه عادت کنی به تست زنی یعنی باور کن میشه مثل اون پلی استیشنه و همیشه دوست داری ازمون و نمونه سوال جدید ببینی همانطورکه دوست داری گیم و بازی جدید ببینی با آرزوی موفقیت برای تمام دانش آموزان ایران زمین ان شاءالله همه ما به هرچی میخوایم برسیم وحتی به علاقتون وخیلی به کسایی که میگن نمیتونن قبول بشی به عنوان کس شعر نگاه کن اگه خداوند میل داشته باشه و توهم تلاش کنی به اون چیزی میخوای می رسی همیشه چیز های خوب تو مرور کن کارهای خوب که خیلی انگیزه بوخشه من خودم پایه نهم جدول تناوبی و روان بودم حتی تست شیمی رو مثل آب خوردن حل می کردم پایه نهم پس انسان باید همیشه به فکر جنبه های مثبت خودش باشه نه فکر چیز های الکی من خودم حتی مقطع کوتاهی از پایه یازدهم بریدم ولی ناامید نشدم پس خواهشا تلاش کنید وحتی گاها شاید این تلاش شما مورد آزمایش خداوند قرار بگیرد وه به اون چیز مورد دلخواه نرسی پس هیچ وقت به خودتان بد نگویید و همیشه آرام و خوب باشید موفق باشید با تشکر از کسی که مطالب بالا رو گذاشته بود
    پاسخ:
    دوست عزیز شما چهار بار پشت سر هم کامنت گذاشتید. آخری رو می‌ذارم فقط. 
    سلام چند روز دبگه مونده به کنکور ولی من به خاطر ازمونای قلمچی دست از خوندن‌کشیدم غم انگیز نیست؟
    من واقعا قصد ثبت نام تو قلم چی داشتم اما با خوندن پیام ها ناامید شدم راستش
    یعنی دیگه قصد ثبت نام ندارم..
    اما یسری کلاس کنکور هم میشناسم..خوب بنظر میومد اما واقعا موندم چیکار کنم
    سلام. ممنون از مطلب کاملتون و اینکه الان تابستونه و من با اینکه زدم ازمون های تابستانه رو شرکت نمیکنم برام فعال شده(بنده بورسیه هستم) میخوام بدونم که ایا شمام چون بورسیه بودید اجبار میکردن از طرف کانون برید ازمون های تابستانه رو شرکت کنید یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    بله. من دو سال بورسیه بودم و توی این دو سال سایهٔ هر مدل تهدیدی رو سر ما بود. این فلان نکنید بهمان نکنید بورسیه‌تون قطع می‌شه. 
    یادمه یه بار پشتیبان بهم گفت کتاب رو از من نخری بورسیه‌ات لغو می‌شه. یه کتاب تابستون هم بود تا جایی که یادمه، یه کتاب زرد و آبی. 

    با سلام و خسته نباشید، مطلب خیلی خوبی بود.
    اولا در جواب بعضی دوستان، کنکور عادلانست. حداقل برای من روستایی که می‌توانم در این ماراتن نابرابر شانسی برای رسیدن به دانشگاه داشته باشم.
    در خصوص قلمچی، فرمایشات کاملا درسته مخصوصا اینکه کتابای قلمچی فقط به درد آزمونهای خودشون میخوره ولی برای من بورسیه ای، روش تست زدن و مدیریت زمان رو یاد گرفتم وگرنه یه احمق آزمونهای آزمایشی رو ملاک کنکور قرار میده. (البته ببخشید اینو گفتم)

    سلام پیشنهادتون برای آمادگی یه آزمون تیزهوشان کدوم ازمونهاست
    پاسخ:
    اطلاعی دربارهٔ آزمون تیزهوشان ندارم و از وقتی که خودم تیزهوشان قبول شدم خیلی وقته که گذشته. ولی بعید بدونم یه آزمون بتونه شما رو آماده کنه و فقط باید تست بزنید. کتاب هم بعید بدونم کم باشه تو این حوزه.
    سلام بهراد جان.امیدوارم که خوب باشی.من دخترم کلاس نهمه و مشاور مدرسشون بهشون گفته باید از دهم واسه کنکور درس خوندن رو شروع کنه و دخترم خیلی استرس داره وچون نمیدونه منظور از واسه کنکور خوندن چیه و باید چیارو بخونه و....ولی حالا چیزی که من ازت میخوام بپرسم اینه که به نظرت ایا قلمچی ثبت نام کنمش؟؟خودم که میگم نه ولی اون میره تو صفحات قلمچی نهم و میاد به من میگه ببن این همه کلاس نهمی تو قلمچی عضو هستن اگه من نباشم عقب میونم و اینا...حالا به نظرت واقعا منم ثبت نامش کنم یا نه...چون خودمم که به اون سایتا سر زدم دیدم خیلی از نهمیا از دبستان حتی شرکت کردن ولی نمدونمایا اثری داره یا نه؟!نظر تورو خواستم بدونم واینکه تو خودت دقیقا از چه سالی ثبت نام کردی و الان بخوای به یکی پیشنهاد کنی واسه کنکور بخونه چی میگی بهش؟؟میدونم مشاور نیستی ولی فعلا تو بهترین فردی هستی که میتونه سوالمو جواب بده
    پاسخ:
    ببینید بهترین زمان برای خوندن برای کنکور اینه که از یه سال یه سال و نیم مونده به کنکور شروع کنید و با یه برنامه‌ای پیش برید جلو. توی این متن نوشتم که برنامه‌ای که قلم‌چی ارائه می‌ده واقعا برنامهٔ خوبی نیست و خیلی سخت می‌شه بهش عمل کرد. از اون طرف آزمون قلم‌چی واقعا شبیه کنکور نیست. اساساً هیچ‌چیزی شبیه کنکور نیست. و ته متن هم اشاره کردم که قلم‌چی رفتن به این شرط خوبه که درگیر نمرهٔ تراز و رتبه نشید و بتونید خودتون رو سر جلسهٔ کنکور خودتون رو بسنجید «نسبت به خودتون». این که آیا می‌تونید تست های قرابت معنایی رو بزنید؟ هندسه‌ای که می‌خونید براتون تثبیت شده؟ و ایراداتی که دارید رو برطرف کنید. 

    تست زدن و درس خوندن ۵۰ درصد کنکوره، بقیه‌اش حفظ انگیزه، نداشتن استرس و داشتن اعتماد به نفسه که این هیچ‌کدوم این چیزها با قلم‌چی نمیان.
    سلام بهراد جان.امیدوارم که خوب باشی.من دخترم کلاس نهمه و مشاور مدرسشون بهشون گفته باید از دهم واسه کنکور درس خوندن رو شروع کنه و دخترم خیلی استرس داره وچون نمیدونه منظور از واسه کنکور خوندن چیه و باید چیارو بخونه و....ولی حالا چیزی که من ازت میخوام بپرسم اینه که به نظرت ایا قلمچی ثبت نام کنمش؟؟خودم که میگم نه ولی اون میره تو صفحات قلمچی نهم و میاد به من میگه ببن این همه کلاس نهمی تو قلمچی عضو هستن اگه من نباشم عقب میونم و اینا...حالا به نظرت واقعا منم ثبت نامش کنم یا نه...چون خودمم که به اون سایتا سر زدم دیدم خیلی از نهمیا از دبستان حتی شرکت کردن ولی نمدونمایا اثری داره یا نه؟!نظر تورو خواستم بدونم واینکه تو خودت دقیقا از چه سالی ثبت نام کردی و الان بخوای به یکی پیشنهاد کنی واسه کنکور بخونه چی میگی بهش؟؟میدونم مشاور نیستی ولی فعلا تو بهترین فردی هستی که میتونه سوالمو جواب بده
    پاسخ:
    ببینید بهترین زمان برای خوندن برای کنکور اینه که از یه سال یه سال و نیم مونده به کنکور شروع کنید و با یه برنامه‌ای پیش برید جلو. توی این متن نوشتم که برنامه‌ای که قلم‌چی ارائه می‌ده واقعا برنامهٔ خوبی نیست و خیلی سخت می‌شه بهش عمل کرد. از اون طرف آزمون قلم‌چی واقعا شبیه کنکور نیست. اساساً هیچ‌چیزی شبیه کنکور نیست. و ته متن هم اشاره کردم که قلم‌چی رفتن به این شرط خوبه که درگیر نمرهٔ تراز و رتبه نشید و بتونید خودتون رو سر جلسهٔ کنکور خودتون رو بسنجید «نسبت به خودتون». این که آیا می‌تونید تست های قرابت معنایی رو بزنید؟ هندسه‌ای که می‌خونید براتون تثبیت شده؟ و ایراداتی که دارید رو برطرف کنید. 

    تست زدن و درس خوندن ۵۰ درصد کنکوره، بقیه‌اش حفظ انگیزه، نداشتن استرس و داشتن اعتماد به نفسه که این هیچ‌کدوم این چیزها با قلم‌چی نمیان.
    آقا بهراد کلاس نهم هستم و به پیشنهاد چنتا از دوستان به فکر ثبت نام تو قلنچی افتام ولی با صحبتای شما دو دل شدم.میدونم که مشاور نیستین ولی میشه بر اساس تجربیاتتون یه پیشنهاد بکنید که ست مناسب برا شرکت تو این موسسات کی هست و از چه پایه ای نیازه که تو قلمچی و اینا شرکت کنیم.اصلا نیازه ایا؟؟تو سایت قلچی که میرم میبینم کلی پایه نهمی میگن اره ثبت نام کن,عالیه ما از دبستان بودیم و,فلان میکنه و.... ازینجور تعریف ها.ولی راستش خونواده موافق نیستن.میگن اگه مطمعنی ثبت نامت کنیم و اونا میگن الان خیلی زوده...تو درسه عادی درس میخونم و نمیدونم این که تیزهوشان نیستم تاثیری تو اینده و کنکور داره یانه؟!...درسام هم خوشبختانه خوب بوده همیشه.اگه یه کمک و راهنمایی بکنید ممنون میشم
    پاسخ:
    ببینید بهترین زمان برای خوندن برای کنکور اینه که از یه سال یه سال و نیم مونده به کنکور شروع کنید و با یه برنامه‌ای پیش برید جلو. توی این متن نوشتم که برنامه‌ای که قلم‌چی ارائه می‌ده واقعا برنامهٔ خوبی نیست و خیلی سخت می‌شه بهش عمل کرد. از اون طرف آزمون قلم‌چی واقعا شبیه کنکور نیست. اساساً هیچ‌چیزی شبیه کنکور نیست. و ته متن هم اشاره کردم که قلم‌چی رفتن به این شرط خوبه که درگیر نمرهٔ تراز و رتبه نشید و بتونید خودتون رو سر جلسهٔ کنکور خودتون رو بسنجید «نسبت به خودتون». این که آیا می‌تونید تست های قرابت معنایی رو بزنید؟ هندسه‌ای که می‌خونید براتون تثبیت شده؟ و ایراداتی که دارید رو برطرف کنید. 

    تست زدن و درس خوندن ۵۰ درصد کنکوره، بقیه‌اش حفظ انگیزه، نداشتن استرس و داشتن اعتماد به نفسه که این هیچ‌کدوم این چیزها با قلم‌چی نمیان، حتی اگه از پیش‌دبستانی آزمون داده باشید! 

    دربارهٔ تیزهوشان هم توی نظرات بالاتر گفتم. همچنین اینجا و توی نظراتش
    سلام آقا بهراد من کلاس دهم هستم و به پیشنهاد مشاور مدرسه خواستم تو قلمچی شرکت کننم.حالا اومدم ازشما که خودتون این راهو رفتین بپرسم که الان دیره یا زوده؟؟چطوریاس این پایه واسه قلمچی و کنکور و اینا...و اینکه تیزهوشان یا نمونه هم درس نمیخونم و ممنون از صحبت هاتون درمورد این مدارس اگه واقعاراست گقته باشید که روحیمو خوب کردین...بیزحمت به سوالم ج بدین تشکر
    پاسخ:
    در متن و نظرات پاسخ داده شده.
  • لیلا سادات حسینی حقیقی
  • اقا سلام.
    دهم تجربیم
    برم قلم چی یا نرم؟
    پاسخ:
    خب انتهای متن به این سوال پاسخ داده شده! نظرات هم همینطور. 
    واقعا حرفاتون درسته یعنی بیش از حد
    همین الان پشتیبان زنگ زده بود عوض پیگیری پیشرفت و پسرفت هام
    میگه ترازت پخوبه ولی پایینه باید کتاب زرد و آبی نمیدونم چی چی بخری
    روزی هزاران بار با خودم میگم کاش نمیومدم قلمچی همین اول راه کل انگیزه ام رو پودر کردن دیگه نمیتونم درست درس بخونم
    چون در واقع شرایط خرید کتابای جور وا جور قلمچی رو ندارم😔
    پاسخ:
    کتاب‌های قلم‌چی ارزشی ندارن که بخوای به خاطرشون غصه بخوری. ادامه بده و تست بزن و نگران نتیجه نباش. 
    لعنت به این کنکور و این قلم چی که استعداد های آدم رو کور میکنه اینا فقط بلدن از آدم مثل خر پول بگیرن ، خدا شاهده این کنکور لعنتی که تموم شد میرم قلم چی رو آتیش میزنم
    پاسخ:
    یه لیوان آب خنک بخور بعد. :)))))

    آدرس: تقاطع جمهوری اسلامی و ولی‌عصر (ایستگاه مترو تئاتر شهر) به سمت میدان انقلاب.
  • لیلا سادات حسینی حقیقی
  • اقا قلم چی اشغال در اومد خو
    تا نریم
    حالا گیریم نرفتیم
    خودم بخونم اوکیع؟
    کتاباش چی خوبن؟
    کتابای ابیو س سطحی؟
    بهراد جان سلام امیدوارم حالت خوب باشه.پسر من کلاس نهم و یه سری از دوستاش تو موسسه قلمچی شرکت کردن و آزمون میدن و اینا...مشاور مدرسشون میگه که نیازی نیس از الان و بذارین واسه دهم به بعد.حالا به نظرت منم ثبت نام بکنم پسرمو یا زوده الان؟و اینکه پسرم تیز یا نمونه درس نمیخونه.تو کنکور که تاثیری نداره.داره؟
    پاسخ:
    درود.
    خیلی خوبه که به فکر پسرتون هستید از الآن و سوار جو اطرافتون نمی‌شید.
    واقعیتش کنکور یه آزمون خیلی سخته و عادلانه نیست به هیچ وجه، شرکت‌کردن در قلم‌چی یا هر آزمون دیگری حتی ۵ درصد مسیر هم نیست. یعنی ۹۵ درصد یا حتی بیشتر کار اینه که خود فرد درس بخونه و تست بزنه. کتاب تست که ریخته در لول‌های مختلف. دو تا چیز خیلی مهم‌ان: این که اونی که درس می‌خونه انگیزهٔ خودش رو بتونه حفظ بکنه که نیاز به حمایت خانواده‌اش داره. و کنکور خیلیییی سخت‌تر از چیزیه که به نظر میاد. و دو این که تا می‌تونه تست بزنه. 
    البته این‌ها رو با توجه به این می‌گم که از مسیری که انتخاب کرده مطمئنه و بعدها پشیمون نخواهد شد از این کار. 
    و هیچکدوم از این دوتایی که گفتم ربطی به قلم‌چی رفتن و این‌ها ندارن. ربطی به تیزهوشان رفتن و این‌ها هم ندارن.
    بقیهٔ چیزها رو هم توی متن گفتم. 


    سلااام ، امیدوارم عالی باشین
    ممنون از این اطلاع رسانی بدون نقص
    انیدوارم به افراد زیادی کمک کنه که درست تصمیم بگیرن
    چقدرررر موافقم باهاتون من ، و اون (موقع سال ۹۵) حداقل حضوری بود و میشد حداقل کنترل استرس تو اون جَو رو تمرین کرد و الان حتی این کارم نمیشه کرد چون غیر حضوریه
    من واااااقعا از قلم چی ضربه خوردم و اگر خدا خواست و تونستم به هدفم برسم قطعااااا به همه میگم که چقدر سرش اذیت شدم
    برادر من سال ۸۹ با قلم چی جلو رفت و پزشکی قبول شد و همه منو مجبور کردن که ثبت نام کنم اونم از سال یازدهم و فقط خدا میدونه که چقدر روحیمو خراب کرد اون سال ، حالا امسال خوشبختانه تو برنامه ریزی کمک گرفتم چون واقعا دیدم نمیتونم با برنامه قلم چی پیش برم و مامانم خیلی خیلی خیلی بهش اهمیت میده
    کنکور واقعا سال وحشتناکیه و منی که با تمام وجودم و با عشق کتابارو باز میکردم و ساعت ها میخوندم ، الان واقعا احساس خستگی دارم ، باز هم نه به خاطر درس خوندن ، به خاطر این حجم از فشاری که بهم وارد میکنن و حتی سعی هم نمیکنن درکم کنن ، حتی گوش هم نمیدن ، وااااقعا انقدرم وحشتناک نیست که خانواده ها جِلوَش میدن
    فقط از صمیم قلب امیدوارم نسل آینده از این جهنم نجات پیدا کنه
    ببخشید که طولانی شد ، دل پری دارم بدون هیچ گوش شنوایی :)))
    واقعا قبول دارم
    خود من امسال کنکوری هستم و هر بار که آزمون میدم و به خونه برمیگردم به طور کلی نا امید میشم و دیگه قید خوندنو میزنم
    لعنت به قلم چی و بنیان گذارش و پشتیبان های بی سوادش و همینطور طراحان سوال های مزخرفش
    سلام خسته نباشید...بله درسته واقعا در قلمچی همچین اتفاقاتی میفته و عده کمی متاسفانه خبر دارند.فقط اینکه میخواستم بپرسم چجوری بورسیه شدید؟
    پاسخ:
    من سمپادی بودم. اونایی که سمپادی بودن رو بدون سوال و این‌ها بورسیه می‌کردن.
    سلام من کنکوری هستم و دوساله شروع ب خوندن کردم اما سال یازدهم با مشاور اشتباهی آشنا شدم ک کل زندگیمو تباه کرد امسالم با مشاور خیلی خوبی شروع کردم اما هر چی میخونم هر کاری میکنم هر کلاسی میرم و اینکه تا یازده شب درس میخونم اما ترازم هیچ فرقی با قبلیا نمیکنه انقد خودمو سرزنش میکنم بعد از هر آزمون و انقد گریه میکنم که نمی‌دونید واقن دیگ نمیدونم باید چیکار کنم که ترازم درست بشه همینجوری که شما گفتید نمیدونم باید ب خودم شک بکنم یا ب آزمون فقط برام دعا کنید
    سلام، من نمیخوام اینجا چرت و پرت بگم ولی من(و بعضی امثال من) بدون خریدن سوالات رتبه ۱تا۵ کشوری میشم. اون کسی که سوالای قلم چی رو میخره دیگه آدم خیلی نابودیه ، کی با گول زدن خودش و اینکه خب من سوالایی رو که خریدم ۱۰۰ زدم میتونه کنکور قبول بشه !!. البته اینا همونایی هستن که کنکور رو هم میخرن...
    ولی حرف آخرم اینکه به نظر من بالاخره توی یه آزمون شرکت کنید. حتما لازم نیس قلم چی باشه . اگه میبینید نتیجه نمی گیرید و نا امید میشید مطمئن باشید تلاشتون کافی نبوده . یه بار ، عزمتون رو جزم کنید دو هفته سخت بخونید ، بعدش نتیجه رو ببینید . مطمئن باشید بهتر میشه
    پاسخ:
    دقیقا. 
    سلام قلم چی آشغاله نمونه تست هاشو دیدم اینکه مجبور میکنه آزمون بدین چه سمی بود
    سلام. من یک دوازدهمی هستم که امسال ۱۴۰۱ که بیاد کنکور دارم دقیقا موافقم با شما اکثرا میخرن قلمچی هیچی برات نمیزاره واقعا من هر آزمون گریه میکنم هر آزمون از استرس مجبورم کلی قرص بخورم منم بورسیه هستم پشتیبانم هر دفعه که زنگ میزنه یادش نمیمونه که من کلاس چندم هستم حتی اسم من یادش نی
    پاسخ:
    واقعا ارزشش رو نداره که انقدر استرس بکشی به خاطر قلم‌چی. رتبهٔ تو رو تلاش تو مشخص می‌کنه. رتبهٔ تو قبل این که بری سر جلسهٔ آزمون مشخص شده. قلم‌چی واقعا ملاک نبوده و نیست. 
    سلام وقت بخیر من موافقم با حرفاتون تقریبا. ولی یه سوال دارم بنظر شما کامل به برنامه راهبردی آزمون ها اعتماد کنیم یا نه؟ چون مثلا من میبینم آزمون دارم و از بودجه بندی عقبم سریع حتی بعضی چیزا رو حفظ میکنم و فرمولا م حفظ میکنم تا به بودجه بندی برسم، سعی میکنم مفهومی هم بخونم ولی خب بعضی مواقع از مفهومی خوندن و اینا می‌گذرم که به بودجه بندی برسم. اکثر آزمون هاهم تمام قوام رو میزارم هم در دو هفته هم هنگام آزمون دادن. آخرشم وقتی نتیجه میاد خیلی ناراحت میشم ترازم اکثرا 5150 و تخصیارو بالاتر از 30 نمیتونم بزنم. نظر شما چیه
    پاسخ:
    توی متن توضیح داده شده. برنامهٔ راهبردی یه مشکلی هم که داره اینه که شما رو مجبور می‌کنه همه چیز رو بخونید در حالی که برای کنکور حتما باید مباحثی رو حذف کنید تا برسید روی بعضی چیزها عمیق بشید. واسه همین اگر با برنامهٔ قلم‌چی یا هر برنامهٔ دیگری می‌رید جلو حواستون باشه که قرار نیست همهٔ درس‌ها رو بخونید. بعضی چیزها رو باید حذف کنید. 
    آقا بهرادسلام.خوبین؟نمیدونم شما المپیادی بودین یانه.ولی میخواستم‌ازتون‌ درموردش سوال کنم.رشتم تجربیه و هدف اصلیم کنکوره ولی در کنارش دوس دارم تو مسیر المپیاد هم قرار بگیرم و تاجایی که تو توانمه واسش زحمت بکشم.(البته واسه مدال نه)بنظرتون کدوم رشته رو بردارم واسه المپیاد؟میدونم که همشون سختن و به علاقه هم بستگی داره ولی میخواستم از شما که فک میکنم با تجربه تر از من باشید بپرسم که بنظرتون شرایط موفقیت تو کدوم بیشتره؟زیست رو دوس دارم ولی خب آخه طرفداراش خیلی زیاده و خیلی باید واسش وقت گذاشت.خودم به ریاضی هم جدا از مباحث تجربی خیلی علاقه دارم.ولی خب میترسم برم و پشیمون بشم.میشه اگه امکانش هست یه لطفی کنید و بگید که بنظرتون کدوم رشته رو برم؟ریاضی،شیمی؟کدوم؟لطفا نظرتون رو بگین.و اینم بگم که هرف اصلیم کنکوره و واسه در رفتن از کنور هم نمیخوام المپیاد بدم و اینا...
    پاسخ:
    سوال خیلی سختیه. کلا خوندن برای المپیاد (مخصوصاً اون‌هایی که پایهٔ ریاضی دارن، مثل ریاضی و کامپیوتر) خیلی خوب هستن برای تقویت قدرت تحلیل و حل‌مسئلهٔ مغز. و خیلی می‌تونن کمک کنن به افزایش قدرت یادگیری. واسه همین اگه بخوام توصیه کنم این‌ها رو توصیه می‌کنم. من خودم برای مدت خیلی خیلی کم برای المپیاد ریاضی خوندم ولی حتی توی المپیاد هم شرکت نکردم و چیزی هم یادم نمیاد واقعیتش. 😂 در کل اگر هدفتون کنکوره بیشتر با این دید نگاه کنید به المپیاد که می‌خواید قدرت حل مسئله‌تون رو افزایش بدید؛ نه این که رتبهٔ کشوری بیارید و این‌ها. نمی‌دونم الآن تاثیر المپیاد در کنکور دادن چطوریه الآن ولی تا جایی که خبر دارم رتبه‌های کشوری می‌تونن توی دانشگاهی که دلشون می‌خواد تحصیل کنن بدون دغدغه. یعنی زمان ما اینطوری بود. ولی در کل بستگی داره به پارامترهای خیلی زیادی. مثلا این که الآن سال چندم هستید؟ 

    یه راه بهتری که می‌تونم توصیه کنم اینه که کتاب‌هایی که مسئله‌های سخت دارن (چه ترکیبیات علیپور باشه چه سری IQ گاج) رو بخرید و اون‌ها رو حل کنید. یا این که درس‌های سال‌های آتی رو بخونید. این خیلی بیشتر می‌تونه بهتون کمک کنه تا شرکت‌کردن در المپیاد. ولی اگه می‌خواید شرکت کنید، اون‌هایی که پایهٔ ریاضی دارن رو بیشتر توصیه می‌کنم. و صدالبته علاقه هم خیلی مهمه. 
    مجددا سلام.کتابم آی کی هستش و تستاشو میزنم.ولی راستش من هنوز بین انتخاب رشته واسه المپیاد موندم تا اینکه اصلا بخوام بخونم واسش...رشتم تجربیه ولی نمیدونم بین شیمی یا ریاضی کدوم رو انتخاب کنم...و اینم بگم که اصلا به خاطر کنکور دارم المپیاد نمیدم،اصلا...و اصلا به مدال هم فک نمیکنم😅 پس بنظرتون ریاضی بهتر میتونه باشه؟
    پاسخ:
    واقعیتش رو بخوام بگم، نمی‌دونم. من ریاضی بودم نه تجربی و مهندسی هستم. نمی‌دونم برای پزشکی (یا هر چیز دیگری که از تجربی می‌شه رفت توش) چه المپیادی بهتره. المپیاد زیست نمی‌دونم داریم یا نه. فکر نکنم من آدم خوبی برای راهنمایی کردن به شما باشم. 
    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربه و آگاه سازیتون ، کاملا موافقم
    من سال یازدهم قلمچی شرکت کردم و امسال که دوازدهمم به خاطر تنفر از قلمچی آزمون نمیدم ، یه آزمون شرکت میکنم که تراز نداره و فقط درصده و سوالات شخصی سازی شدس ولی متاسفانه سوالاتش نه سختن نه استاندارد ، بنابراین سوالات قلمچی رو خودم میزنم و از منابع خوبی برای هر درس استفاده میکنم ، ولی یه مشکلی که دارم ترسه ، کلا خیلی راحت و خوب تست میزنم برای تست آموزشی ، ولی موقع امتحان گرفتن ترس برم میداره ، یا گاهی وقتا استرس بیخود میگیرم که نکنه بودجه بندی نرسونم و ... رشتم تجربیه و تو تمام دوران تحصیل تلاش کردم گاهی کم گاهی زیاد ولی تلاش کردم ، نمیدونم چه کنم با این استرس ، نظرتون چیه ؟
    پاسخ:
    اینی که می‌گید اسمش استرسه و در حالت کلیش اینطوریه که نمی‌شه جلوشو گرفت. ولی می‌شه باهاش کنار اومد. من یه پادکستی دارم به اسم رادیو می که توی دو تا از قسمت‌هاش در این باره صحبت کردم. توصیه می‌کنم حتما گوش بدی یا نسخهٔ متنیشون رو بخونی.

    https://vrgl.ir/rrtHm
    https://vrgl.ir/I74R6
    با سلام
    من بعد ده سال تصمیم گرفتم درس بخونم واسه کنکور ١٤٠٢
    واقعا نمیدونم از کجا شروع کنم که بهم قلمچی رو پیشنهاد دادن
    الان کامنت ها رو خوندم کلا دودل شدم که ثبت نام کنم یا نه
    اگر ثبت نام نکنم خودم اصلا نمیدونم باید چیکار کنم
    میشه کمکم کنید که باید از کجا شروع کنم و یا با چه منابعی
    رشتم تحربی بوده
    پاسخ:
    بنده ریاضی بودم و اطلاعی از تجربی‌ها ندارم واقعا. ولی برنامه خیلی مهمه و قلم‌چی بیشتر آزمونه تا برنامه. واسه همین اولویتتون برنامه باشه. 
    سلام من رشتم تجربیه
    قلمچی میرم ولی به خاطر تقلبا ترازم اون حد قابل قبول خودم نیس
    هر آزمون دیگه ای از موسسات دیگه تا الان دادم مثل قلمچی سوالاش مزخرف نبودن و خیلی بهتر دادم آزمون ها رو
    کل اعتماد به نفسم رو از این برده و کلا ناامید شدم
    استرس اینکه کنکورم هم مثل ازمون های قلمچی بشه نابودم میکنه...نمی دونم چیکار کنم تا انگیزه داشته باشم...
    سلام ببخشید من کنکوری 1402هستم رشتمم تجربی هست
    من الان میخواستم آزمون قلم چی شرکت کنم که دو دل شدم ونمیدنم باید چیکار کنم و میخواستم مشاور هم از قلم چی بگیرم ولی نمی‌دونم چیکار کنم مشاور از قلم چی بگیرم یا تحقیق کنم و جای دیگه ای برم؟ لطفاً اگه میشه کمکم کنید 🙏🏻🙏🏻
    پاسخ:
    بنده مشاور کنکور نیستم. ولی جواب‌هایی که بالاتر دادم می‌تونه کمکتون کنه.
    سلام شما اینستا ندارید؟اگه دارید پیجتون رو معرفی کنید
    پاسخ:
    خیر بنده اکانت اینستا ندارم.

    من میخواستم امسال قلم چی ثبت نام کنم .ولی باخواندن کامنتها واقعا منصرف شدم😐😐
    الان دوازدهم هنرستان رشته حسابداری هستم. تابستون یازدهم به دوازدهم از قلم چی زنگ زدن یه عالمه حرف که بیاثبت نام کن. پولش هم سه میلیون و خورده ای بود. گفتم برای کنکورم خوبه و کردم و الان از اینکه راحت این پولو بهشون دادم اعصابم خورده. از اون موقعی که شرکت میکنم آزمون هارو اونم مجازی و جمعه ها(سه بار تا به حال ٱزمون دادم). یک بار هم پشتیبان زنگ نزده. تازه کلی بابای خسیسم رو راضی کزدم که پولو بده. نمی‌دونید راضی کردن یه خسیس به این که پول خرج کنه چه قدر سختههه. مدرسه مون هم هنرستان نمونه آسیه تو منطقه 14 هست رتبه های کنکور مون عالیه ولی خب میخوان وقتی مدرسه شروع شد اون ها هم از بچه ها پول بگیرن برای شرکت کردن تو آزمون های قلمچی کَثافت. ای کاش میشد حداقل این سه میلیون رو بهم پس میدادن بابام هم نمی‌فهمید مال خودم میشد 🤣🤣
    یازدهم بودم یه بچه درسخون دوازدهمی اومد گفت آزمونهای قلمچی رو اصلا شرکت نکنید. با خودم گفتم بابا چرت میگه. ولی الان فهمیدم چرت نمی‌گفت. 🤒
    پاسخ:
    زمان ما حداقل بورسیه می‌کردن. :))
    من‌دقیقا‌با‌یکی‌از‌همین پشتیبان ها دعوا کردم بخاطر اینکه همش منو میکشوند موسسه اونم بخاطر چی؟بخاطر اینکه بخاد محصولات خودشونو تبلیغ کنه واقعا رومخه خیلی پشیمونم از اینکه ثبت نام کردم🤦🏻‍♀️
    پاسخ:
    پشتیبان‌ها درآمدشون واقعا اندکه. درآمد اصلیشون پورسانتی هست که از فروش محصولات قلم‌چی می‌گیرن. 
    شاید تلخ باشه و بی مزه
    ولی مست چشاتم
    پاسخ:
    :))))))))))))))))))))))))))))))))
    پشیمونم از ثبت نام خیلی زیاد... خیلی خیلی پشیمونم خواب و خوراک برام نزاشته نکبت
    پاسخ:
    بالاتر توی بخش نظرات گفتم که چطوری می‌تونید ازش طوری استفاده کنید که خوبیش بیشتر از بدیش باشه.
    مرگ بر مافیا کنکور(قلمچی گاج و... هرچی کوفت وزهرماره لعنت به این بی عدالتی ها(موصبه جدید سازمان سنجش)
    حیف پول پدرم که حروم قلمچی کردم :)
    من مدارس خاص درس خوندم تا الان. نمره زیر بیست نداشتم و حالا قلمچی با این سوالای مسخره و مزخرف روحیه ام رو خراب کرده.. کاش زمان برمی‌گشت عقب کاش یکی بهم می گفت اینا رو
    پاسخ:
    :(
    :)
    من از کلاس پنجم تا الان قلم چی میرم الان هم سال دوم دبیرستانمه
    اوایل خیلی خوب بودم حتی ترازم به ۷۳۰۰ رسید ولی کم کم اومد پایین ، از درس زده شدم ، همیشه همیشه با استرس میرم سراغ آزمونا
    حالا میگید خب دیگه نمیرفتی ولی همش بخاطر والدینمه امسال نمیخواستم برم ولی مامانم گفت دیگه نزدیک کنکورته نمیشه نری
    این قلم چی هیچ فایده ای برای من نداشت نداره و نخواد داشت ، همش هزینه الکی ، جای پیشرفت پس رفت کردم
    پیشتیبان هم که دیگه نگم ...
    توصیه میکنم قلم چی نرید یمشت پول میگیرن واسه چندتا کاغذ و سوالای غیر استاندارد
    تو شهر خودمون یکی بود همین جور هی ترازش افت می‌کرد تا به ۴۰۰۰ رسید اما رتبه کنکورش نزدیکای ۱۰۰ بود ، همین ثابت میکنه قلم چی فقط اعتماد بنفس آدمو پایین میاره با اون سوالاش
    سلام
    پشتیبان قلم چی نشید:
    ۱.کتاب بی کیفیت
    ۲.آزمون غیراستاندارد سخت
    ۳.دانش آموز شکست خورده
    ۴.علت:پشتیبان صلاحیت نداشته وگرنه حتما دانش آموز با کتاب ها و آزمون ها باید نتیجه می گرفت.
    آخرش همه کاسه و کوزه ها سر شما خراب میشه خودم پشتیبان بودم که میگم
    دوستان حتما در بحث انتخاب مدرسه هم حواستون باشه خیلی‌هاشون پورسانت میگیرن و با مافیای کنکور هم دستن علی الخصوص نمونه دولتی ها و تیزهوشان ها و غیر انتفاعی ها
    انتخاب رشته هم که دیگه نگم دیگه میفرستنتون پیام نور وغیر انتفاعی و.....و آیندتون رو به فنا میدن پس حسابی حواستون جمع باشه و فقط به افرادی که اعتماد دارید رجوع کنید
    ۳سال دبیرستان رو تو قلم چی آزمون دادم ۲سال از کتابای قلم‌چی استفاده کردم سال آخر مشاور مدرسه اومده میگه کتابای قلم چی خوب نیست برید کتابای فلان موسسه رو بخونید خودتون بهتر میدونید تو ۱سال نمیشه ۳سال رو جمع کرد و عملا گند زد به درسم بدتر از همه اینکه ۳سال رو درگیر این آزمونهای افسرده کننده بودم نتونستم بفهمم نقاط قوت و ضعفم رو و سرگردان و حیران پیش رفتم فقط کنکور دادم که نگن ترسید و فرار کرد وقتی پشتیبان شدم فهمیدم داستان چیه و جدا متاسفم که یه عده حاضرن فقط برای پول زندگی و رویاهای دیگران رو خراب کنن به قول یکی از استادامون همون طور که ما به بت پرست ها به خاطر پرستیدن یه مشت سنگ میخندیم آینده ها هم به پول پرست ها که به خاطر یه تیکه کاغذ حاضر به تباهی زندگی بقیه میشدن میخندن
    مرگ بر مافیای کنکور که چیزی از دزدان اموال بیت المال کم نیستند حتی به مراتب بدتر
    من فقط میخواستم فرزندم را برای آزمون ثبت نام کنم ولی بیشتر ازدوبرابر هزینه آزمونها از ما گرفتند و بعد به اجبار از کتابهای آشغالشون به فروختند.
    مثل اینکه بخوای خونه بخری و به اجبار یک گله یک میلیونی الاغ (البته الاغ از خیلی از کتابهای قلم چی با ارزشتر هست ) هم رو خونه به شکا بفروشند و بگویند خونه بدون گله ی الاغ نداریم .
    متاسفم برای این همه بی صاحبی و ظلم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.