بهراد ایکس

نوشته‌های یک دانشجوی کنجکاو

نوشته‌های یک دانشجوی کنجکاو

بهراد ایکس

اگر می‌خواستم برای خودم بنویسم، استفاده از نرم‌افزاری مثل notepad برای این کار کافی بود، نیازی به اینترنت و این‌ها هم نبود، قضاوتی هم نبود ولی اثری هم نبود. برای اثر‌گذاری می‌نویسم...

اطلاعات بیشتر در بخشِ "بیوگرافی".

درضمن خوشحال می‌شوم که از این جعبه ی پایینی هم استفاده کنید.

آخرین نظرات

پیشنهاد‌ :: کتاب «راهِ گرگ» اثر جردن بلفورت

سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۴۰ ب.ظ
همه‌ی شما فیلم «گرگ وال استریت» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و با بازی درخشان (هرچند غیر اسکاری) «لئوناردو دیکاپریو» را دیده‌اید و ماجرای کاراکتر اصلی آن یعنی «جردن بلفورت Jordan Belfort» را می‌دانید. فیلم ماجرای ثروتمند شدن وی در امر فروش سهام و سقوط و سعود زندگی شخصی‌اش را نشان می‌داد.
جلد کتاب
جردن بلفورت در سال 2017 کتابی تحت عنوان «راه گرگ (Way of the Wolf)» منتشر کرد که در آن ترفند‌های بازاریابی و فروش و مهم‌تر از همه ابداع خودش به نام سیستم خط صاف (Straight Line System) را به زبانی گیرا توضیح می‌دهد. او در همان مقدمه‌ی کتاب ادعا می‌کند که:
می‌دانم ادعای بزرگیست،‌ولی بگذارید اینطور بگویم: اگر من ابرقهرمان بودم، تربیت کردن فروشنده‌ها ابرقدرت (Superpower) من بود.

ما در طول روز چیز‌های مختلفی را می‌فروشیم؛ حتی اگر فروشنده نباشیم!

کسی که ایده‌ها و تفکراتش را به فرد دیگری می‌گوید، مادری که به بچه‌اش اهمیت تمیز بودن و حمام کردن را یاد می‌دهد، معلمی که قوانین فیزیک را به دانش آموزانش آموزش می‌دهد و... . به عبارت بهتر ما یا می‌توانیم بفروشیم یا شکست می‌خوریم!
بنا به گفته‌ی خود نویسنده،‌ در مکالمات تلفنی چهار ثانیه و در مکالمات حضوری دو ثانیه فرصت دارید تا طرف مقابل را تحت تاثیر قرار دهید. کاملن درست شنیدید! چهار ثانیه و دو ثانیه! اگر در این مدت زمان خیلی محدود طعمه‌ (!) خودتان را تحت تاثیر قرار ندهید،‌ کمتر از ده ثانیه فرصت دارید تا او را برگردانید و اگر در این مدت نیز او را تحت تاثیر قرار ندهید، باید قید این مشتری را بزنید! او ابتدا شما را با این که چه فاکتورهای ذهنی در تصمیم‌گیری مشتری بالقوه شما تاثیر دارد، آشنا می‌کند. سپس شما را متقاعد می‌کند که مشتری بالقوه شما را به خوبی نمی‌شناسد، نسبت به شما بی اعتماد است و حق هم دارد! پس خیلی سریع علیه شما گارد می‌گیرد. شما باید یاد بگیرید که چگونه این گارد را بشکنید. من به شخصه از این جمله خیلی خوشم آمد:
آدم‌ها منطقی تصمیم نمی‌گیرند، بلکه احساسی تصمیم می‌گیرند. سپس از منطق برای توجیه کردن احساسشان استفاده می‌کنند!
سپس شما را با اهمیت زبان بدن (Body Language) و لحن صدا (Tonality) و چگونگی استفاده از آن‌ها آشنا می‌کند و با مثال‌های عملی به شما می‌گوید که یک مکالمه باید با چه لحنی آغاز شود، چگونه ادامه پیدا کند و در صورت مخالفت باید چگونه برخورد کنید.
او سپس به شما یاد می‌دهد چگونه خودتان را در حالت «توان‌مند (Empowered)» قرار دهید. حالتی که در آن بهترین عملکرد خودتان را به نمایش می‌گذارید و بالاترین اعتماد به نفس و حضور ذهن را دارید. در این فصل شما با مفاهیمی مانند NLP یا Neuro-linguistic Programming (برنامه‌ریزی عصبی کلامی)آشنا می‌کند.
بر اساس NLP، نرم‌افزار ذهن انسان زبان است و شما با استفاده از الگو‌های زبانی (Language ) می‌توانید ذهنتان را کدنویسی کنید.
او سپس در ادامه این‌که چگونه می‌توانید حالت‌ خود را مدیریت کنید را به شما آموزش می‌دهد. در ادامه‌ی آن نیز شما با اصول پیشرفته‌ی لحن و زبان بدن آشنا می‌شوید. فصل‌های بعدی نیز به چگونگی تعامل با مشتریان، اصول ده‌گانه‌ی سیستم بازاریابی خطی، چگونگی ارائه دادن (Presentation) در کلاس جهانی و آشنایی با چیزی با نام «در حلقه‌ انداختن (Looping)» اختصاص دارد.

کتاب به زبان ساده نوشته شده و اصولی که در آن معرفی شده برای هر فردی با هر پتانسیل ذهنی کار می‌کنند. به عبارت بهتر شما نیاز ندارید نابغه باشید، فقط باید مشتاق یادگیری باشید. شما به کمک سیستم خطی (Straight Line System) می‌توانید هر چیزی را به هر کسی بفروشید.
علاوه بر نسخه‌ی متنی، نسخه‌ی کتاب صوتی این کتاب نیز به راوی‌گری خود نویسنده هم منتشر شده که من شدیدن استفاده از آن را (مخصوصن برای بخش لحن و زبان بدن) توصیه می‌کنم. شما می‌توانید هر دو نسخه‌ را از طریق سایت‌های تورنت دانلود کنید.

اگر کتاب دیگری نیز می‌شناسید، در بخش نظرات معرفی کنید. ممنون بابت وقتتون 😘❤!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.